سلامت خانواده

جوان نگه داشتن مغز با این ماده معدنی

به گزارش خبرآنلاین، رژیم غذایی ما می تواند تأثیر قابل توجهی بر بسیاری از جنبه های سلامت جسمانی از جمله سلامت مغز داشته باشد. منیزیم در انتقال عصبی نقش دارد و همچنین سطح GABA را در مغز تحریک می کند. گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) یک آمینو اسید طبیعی است که به عنوان یک انتقال دهنده عصبی بازدارنده عمل می کند و یکی از عوامل دخیل در عملکرد مغز است.

مصرف غذاهای غنی از منیزیم می تواند راهی برای بهبود سلامت مغز باشد. بر اساس مطالعات اخیر، محققان دریافته‌اند افرادی که روزانه 550 میلی‌گرم منیزیم مصرف می‌کنند، در سن 55 سالگی، مغزشان یک سال جوان‌تر از افرادی است که فقط 350 میلی‌گرم منیزیم در روز دریافت می‌کنند.

بر این اساس، محققان تخمین می زنند که افزایش مصرف منیزیم تا 41 درصد می تواند به بهبود قابل توجهی در سلامت مغز، حفظ عملکرد شناختی و کاهش خطر یا جلوگیری از طولانی شدن زوال عقل در سنین بالا منجر شود.

قابل ذکر است که منیزیم مصرفی در این مطالعه از غذا و نه از مکمل ها به دست آمده است. این مهم است زیرا غذاهای غنی از منیزیم حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان های مختلف هستند که می توانند اثر هم افزایی داشته باشند و با هم برای محافظت از مغز کار کنند.

تخمه کدو تنبل، بادام، دانه چیا، اسفناج پخته، شاتوت، شیر سویا، بادام هندی و کره بادام زمینی همگی منابع غنی منیزیم هستند.

منبع: این را بخور

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا