اخبار سلامت

برنامه ریزی دولت برای پوشش هزینه های درمان سرطان

به گزارش سلامت جو از رشت ، بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح بخش های جدید بیمارستان دکتر حشمت رشت با بیان اینکه ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در استان گیلان از 60 به 71 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: در حال حاضر ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در استان گیلان از 60 درصد به 71 درصد رسیده است. وی افزود: خوشبختانه در دولت مردم گیلان شاهد کاهش مرگ و میر بوده ایم و نرخ مرگ و میر نوزادان از 5.99 در سال 1400 به 4.8 در سال جاری رسیده است.

وی یادآور شد: به منظور تشدید نظارت های بهداشتی و تسهیل در امور اصناف و صنایع، تعداد دفاتر خدمات بهداشتی درمانی گیلان از 2 دفتر به 13 دفتر افزایش یافت. همچنین تعداد داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان از 367 به 527 داروخانه افزایش یافته است.

وزیر بهدلشت از جذب 38 هیات علمی در این دانشگاه طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: تولید علم و مقاله توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه با رشد 80 درصدی از 3158 مقاله در سال 1400 به 5686 مقاله رسیده است. و شاهد افزایش 5 برابری فروش محصولات فناورانه بوده ایم.

عین اللهی بیان کرد: مجوز مراکز نگهداری پرستاری در منزل گیلان 21 درصد رشد داشته و در این مدت 17 مرکز اورژانس شهری و جاده ای و دو مرکز اورژانس بانوان در این استان راه اندازی شده است. همچنین در حوزه اجرای قانون جمعیت جوانان، علاوه بر راه اندازی کلینیک سلامت باروری، شناسایی 4000 زوج نابارور و کاهش سقط جنین در گیلان، مراکز درمانی ناباروری سطح یک و دو در رشت و تلاش و تلاش افتتاح شده است. به زودی در لاهیجان راه اندازی می شود. خواهد بود

وی افتتاح مرکز شیمی درمانی سرپایی و تشخیص زودهنگام سرطان در بندرانزلی را از دیگر اقدامات حوزه سلامت در گیلان دانست و گفت: پس از تصویب درمان رایگان برای کودکان زیر 7 سال و با اتمام دوره امکانات لازم برای درمان سرطان در سراسر کشور، برنامه دولت هزینه های درمان سرطان را پوشش خواهد داد.

وزیر بهداشت افتتاح اولین پژوهشکده تروما کشور در گیلان و اخذ مجوز پذیرش در رشته های فلوشیپ جراحی سوختگی، کارشناسی ارشد فیزیوتراپی، دکتری فیزیولوژی و همچنین دکتری آناتومی را از دیگر دستاوردهای این حوزه برشمرد. سلامت در این استان

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا