بهداشت و درمان

تا پایان دولت سیزدهم ۱۰۰۰ تخت درمانی به حوزه سلامت اضافه می شود

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر بهرام عین اللهی امروز 26 خرداد در سفر یک روزه به گیلان و دیدار با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید یارانش گفت: ادامه راه شهید رئیسی بر عهده ماست و شهادت این بزرگوار سرآغاز ادامه خدمت است.

وی با بیان اینکه هیچ توقفی در کار دولت وجود ندارد، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که پروژه های سلامت محور را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

عین اللهی با اشاره به خدمات دولت در اردوی جوانان جمعیت خاطرنشان کرد: خدمات دولت در اردوی جوانان جمعیت تسریع شده است.

به گفته وی، پنج دهک اول جامعه به طور کامل تحت پوشش بیمه سلامت هستند و نسخه الکترونیک آن از 10 درصد در ابتدای دولت به 90 درصد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت همچنین از درمان رایگان کودکان زیر هفت سال خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود و اقدامی پیشرو در حمایت از جمعیت است.

عین اللهی با اشاره به محرومیت نظام سلامت در گیلان افزود: نسبت تخت به جمعیت در گیلان خوب نیست و دولت با بهره برداری سریعتر از بیمارستان 421 تختخوابی لاکان سعی در بهبود این وضعیت دارد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده فقیه در استان گیلان نیز با بیان اینکه شهید رئیسی دولت را در مسیری قرار داد که هیچ دولتی ویژگی آن را نداشت، اظهار داشت: علیرغم خدمات گسترده این دولت بزرگوار شهید، خدمات گرانقدر ایشان بود. در جامعه بازگو نشده است.

وی دولت شهید رئیسی را جهادی و خستگی ناپذیر دانست و افزود: شهید رئیسی واقعاً شهید جهاد و شهید رئیس جمهور بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهید رئیسی هیچ خدمتی را در قبال خدمت به مردم عوض نمی کند، گفت: باید به دولت شهید رئیسی برای این خدمت ارزنده آفرین گفت.

آیت الله فلاحتی با اشاره به فرسودگی بیمارستان های گیلان به ویژه در رشت افزود: گیلان نسبت به سایر استان ها در گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته از جمله در حوزه سلامت.

وی با اشاره به پیشتازی بخش خصوصی درمان بر بخش دولتی ادامه داد: گیلان از نظر تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی در رتبه آخر کشور قرار دارد که ناشی از اختلافات سیاسی در دوره های گذشته بوده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان زباله را بزرگترین معضل گیلان عنوان کرد و گفت: این معضل به تمام بخش های زیست محیطی آسیب وارد کرده است.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان پورسینا افزود: روند رو به رشد این بیمارستان باید تسریع یابد.

امام جمعه رشت با اشاره به از سرگیری عملیات ساخت دانشکده پزشکی رشت تصریح کرد: این بیمارستان 23 سال زیر باد و باران بود اما خوشبختانه دستور ساخت آن صادر شده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به تعرفه پرستاری گفت: ساختار این تعرفه خوب بود اما احساس می شود در پرداخت ها بی عدالتی وجود دارد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز با تاکید بر تداوم خدمت در دولت شهید رئیسی اظهار داشت: تکمیل ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا که از محل ساخت است باید تسریع شود.

وی با اشاره به آماده سازی مقدمات لازم برای تامین زیرساخت ها در بیمارستان 421 تختخوابی لاکان، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان آماده همکاری در این زمینه هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان نیاز گیلان به بیمارستان هزار تختخوابی را ضروری و ضروری دانست و افزود: یکی از اولویت های گیلان در حوزه سلامت، داشتن بیمارستان عمومی هزار تختخوابی است و باید راه اندازی شود. این مهم در دولت فعلی است.

عباسی توزیع عادلانه تجهیزات پزشکی را یکی از دستاوردهای نظام سلامت دانست و گفت: امروز شهرستان های استان از جمله تلاش به دستگاه ام آر آی مجهز شده اند تا بیماران نیازی به مراجعه بی مورد نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گیلان، 20 طرح عام المنفعه سلامت با اعتباری معادل 468 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا