سلامت خانواده

محصولات دانش بنیان و فناورانه گیلان 5 برابر شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

بهرام عین اللهی در سفر به گیلان گفت برو وی به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه در سفر استانی شهید رئیسی رئیس دولت سیزدهم حضور نداریم اما قطعا روحیه بالای ایشان ناظر بر اقدامات ما است و مقرر شد بسیاری از پروژه ها این کار را انجام دهند. با حضور رئیس جمهور شهید علی به بهره برداری می رسد. خاص پروژه های بزرگی که در حال انجام است، شهید رئیسی حتی سفر خود را به اتمام این پروژه ها موکول کرد.

وی با بیان اینکه راه رئیس جمهور شهید با قدرت ادامه دارد افزود: پروژه هایی که به طور کامل تکمیل شده است به بهره برداری می رسد لذا این افتتاحیه ها جنبه نمایشی ندارد و در استان گیلان با تلاشی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام داد. و استاندار محترم در زمینه بهداشت پذیرفته اند. در ماه های آینده خبرهای خوش بیشتری در حوزه سلامت خواهیم شنید و وزارتخانه حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

عین اللهی با اشاره به افتتاح 20 پروژه بهداشتی در استان گیلان ادامه داد: 14 پروژه درمانی، 6 پروژه بهداشتی و 7145 متر مربع زیربنا پروژه هایی است که امروز در حال افتتاح است که برای این پروژه ها 470 میلیارد تومان و 50 پروژه هزینه شده است. تخت های توسعه بیمارستان امام خمینی. (ره) شامل صومعه سرا می باشد لذا کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ویژه دو دستگاه ام آر آی افتتاح می گردد.

وزیر بهداشت بیان کرد: یک دستگاه سی تی آنژیو در زیربنای 200 متر مربع و اعتبار 45 میلیارد تومان و بخش آنژیو گرافی با زیربنای 80 متر مربع و صرف 40 میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سه سال دولت سیزدهم مردم شاهد فعالیت های خوبی بودیم، 118 پروژه از جمله 20 طرحی که امروز به بهره برداری می رسد در دولت سیزدهم انجام شد و 300 پروژه نیز انجام شد. تخت به تخت های بیمارستانی استان اضافه شد. ضریب اشغال به 70 درصد رسیده است.

عین اللهی با تاکید بر اینکه مرگ و میر تعداد نوزادان در استان از 5.99 به 4.8 رسید که نشان دهنده کیفیت درمان است، افزود: دفاتر خدمات بهداشتی درمانی از 2 به 18، نظارت بهداشتی در استان بهبود یافته و تعداد داروخانه ها از 367 داروخانه افزایش یافته است. به 528. است.

وی با بیان اینکه میزان محصولات دانش بنیان و از نظر فن آوری پنج برابر شده است، گفت: 17 پایگاه اورژانس شهرستان در این مدت افزایش یافته است که با توجه به تعداد تصادفات، این تعداد ایستگاه می توانند امدادرسانی کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: 2 مرکز اورژانس بانوان که همه پرسنل آن خانم هستند به بهره برداری رسیده که کار جدید و ویژه ای است. آه تو است.

وی افزود: برای درمان ناباروری در نقاط مختلف تاسیس شده است که در درمان ناباروری موثر است. مرکز شیمی درمانی و تشخیص سرطان سرپایی در بندرانزلی راه اندازی شد.

عین اللهی با اشاره به اینکه 38 هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان جذب شده اند، تصریح کرد: مجوز 21 مرکز مراقبت پرستاری در منزل افزایش یافته است. نرخ رشد علمی و مقالات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان 80 درصد بهبود یافته و از 3100 مقاله در سال 1400 به 5600 مقاله علمی رسیده است.

وزیر بهداشت گفت: رشته های جدید ارشد فیزیوتراپی، دکتری فیزیولوژی، دکتری آناتومی. معاشرت جراحی جدید سوختگی و راه اندازی اولین پژوهشکده ضربه به دلیل تصادفات در استان انجام شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانشگاهی آینده نگر با اساتید آگاه، علاقه مند و باسواد است و خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهند و امیدواریم با افتتاح بیمارستان های جدید مشکلات سخت افزاری و بیمارستانی استان برطرف شود. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا