سلامت خانواده

بازی همستر تلگرام; سه بیماری جدید در انتظار شماست

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که بازی های موبایلی مانند همستر تلگرام، سرگرمی و تعامل را فراهم می کنند، خطر آسیب جدی به سلامت را نیز دارند. با اتخاذ عادات استفاده سالم و جستجوی درمان زودهنگام برای علائم، کاربران می توانند به لذت بردن از بازی های مورد علاقه خود بدون به خطر انداختن سلامت دست خود ادامه دهند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: بازی کلیکی «همستر تلگرام» تبدیل به یک حس ویروسی شده و میلیون ها نفر را مجذوب خود کرده است. در حال حاضر 60 میلیون کاربر فعال در جهان در حال کلیک و دریافت سکه از همستر تلگرام هستند و سرگرمی جدید این شبکه اجتماعی به امید دریافت جایزه و کسب درآمد، تعاملی عاشقانه بین انگشتان دست و صفحه نمایش گوشی های موبایل ایجاد کرده است.

تعاملی که هنوز مشخص نیست در آینده منجر به کسب درآمد ارزی – دیجیتالی می شود، اما قطعاً بسته ای از بیماری های دیجیتال را در اختیار شما قرار می دهد. از جمله انگشت ماشه ای، گردن متن و سندرم چشم دیجیتال. این در حالی است که پیش بینی می شود پدیده انگشت ماشه با ظهور همستر تلگرام سرعت بیشتری را در روند صعودی خود تجربه کند چرا که به نظر نمی رسد اشتیاق به دستیابی به سکه های دیجیتال به این زودی ها فروکش کند و عجیب تر اینکه برخی خانواده ها حتی از فرزندان خود درخواست می کنند که از همستر سکه های بیشتری دریافت کنید.

به همین دلیل دانستن چند نکته می تواند حداقل از آسیب این کلیک های مضر بکاهد. با وجود اینکه 90 درصد از کاربران دنیا شبانه روز موبایل خود را نمی برند و این آمار ماندن با موبایل در روزهای اخیر برای گرفتن سکه بیشتر شدت گرفته است.

3 علت بیماری ها

فالوورهای تلگرام همستر ساعت ها به کشیدن انگشت یا ضربه زدن و همچنین نگه داشتن تلفن همراه خود می گذرانند که می تواند منجر به آسیب استرس به دست، تاندون ها و عضلات انگشتان شود. گردن درد در اثر فشار مداوم بر روی ستون فقرات گردنی به دلیل خم شدن به جلو ایجاد می شود. آمارها نشان می دهد که درد گردن و شانه در بین جوانان نسبت به گذشته 30 تا 35 درصد افزایش یافته است. دلیل اصلی سندرم چشم دیجیتال خیره شدن مداوم به صفحه دیجیتال، فاصله دید نامناسب، وضعیت نشستن نامناسب و غیره است و یک مطالعه جهانی جدید اعلام کرد که 74 درصد از شرکت کنندگان (10337 نفر از 12 کشور) به سندرم چشم دیجیتال مبتلا هستند. یا مشکلاتی مانند خستگی چشم، سردرد، خشکی چشم و تاری دید وجود داشته است.

انگشت ماشه ای چیست؟

انگشت ماشه ای که از نظر پزشکی به عنوان تنوسینوویت تنگی شناخته می شود، وضعیتی است که در آن یکی از انگشتان شما در حالت خمیده گیر می کند. می توان آن را با یک ضربه محکم و محکم درست کرد، درست مانند یک ماشه که کشیده و رها می شود. این وضعیت زمانی رخ می دهد که تاندون انگشت آسیب دیده ملتهب می شود و باعث ایجاد مشکل در حرکت می شود.

بازی همستر و تاثیر آن

بازی همستر تلگرام با گیم پلی جذاب و ویژگی های تعاملی خود میلیون ها نفر را مجذوب خود کرده است. با این حال، محبوبیت آن با عواقب ناخواسته ای همراه بوده است. گیمرها اغلب ساعت ها را صرف کشیدن انگشت، ضربه زدن و نگه داشتن صفحه نمایش خود می کنند که می تواند منجر به آسیب های فشاری مکرر شود. مهارت های حرکتی ظریف مورد نیاز برای برتری در بازی به ویژه بر روی تاندون ها و ماهیچه های انگشتان تاثیر می گذارد.

نشانه ها

علائم اولیه انگشت ماشه ای عبارتند از:
سفتی انگشت به خصوص در صبح.
حساسیت یا تورم (ندول) در پایه انگشت آسیب دیده.
گرفتن یا قفل شدن انگشت در حالت خمیده، که ناگهان مستقیماً بیرون می آید.

اقدامات پیشگیرانه

* برای کاهش خطر انگشت ماشه ای به دلیل استفاده بیش از حد از بازی یا گوشی هوشمند، نکات زیر را در نظر بگیرید:
* هر 20 تا 30 دقیقه یک بار استراحت کنید و انگشتان و دستان خود را دراز کنید.
* گوشی خود را در وضعیت آرام قرار دهید و از محکم نگه داشتن آن خودداری کنید.
* تمرینات دست و انگشتان را برای تقویت عضلات و تاندون ها انجام دهید.
* برای کاهش فشار روی دستان خود از یک نگهدارنده یا پایه گوشی استفاده کنید.

یقه متن چیست؟

گردن متن یک اصطلاح مدرن است که درد و آسیب گردن ناشی از نگاه مکرر و طولانی مدت به تلفن همراه، تبلت یا سایر دستگاه های بی سیم را توصیف می کند. این درد به دلیل فشار مداوم بر روی ستون فقرات گردنی ناشی از خم شدن گردن به جلو ایجاد می شود.

وزن سر انسان حدود 10 تا 12 پوند است. وقتی سر به جلو خم می شود، وزن روی ستون فقرات افزایش می یابد. در شیب 15 درجه، سر حدود 27 پوند نیرو بر گردن وارد می کند. این مقدار در شیب 30 درجه به 40 پوند، در شیب 45 درجه به 49 پوند و در شیب 60 درجه به 60 پوند افزایش می یابد.

نشانه ها

علائم گردن شامل درد و گردن، درد بالای کمر، درد شانه و در برخی موارد سردرد مزمن است. موارد شدید ممکن است منجر به مشکلات جدی تری مانند آسیب عصبی، فتق دیسک یا انحراف ستون فقرات شود.

اقدامات پیشگیرانه

* گوشی خود را تا حد امکان در سطح چشم نگه دارید. از یک پایه برای دستگاه های خود استفاده کنید تا صفحه نمایش خود را در سطح چشم نگه دارید.
* برای کشش و حرکت به طور مکرر استراحت کنید. از قانون 20-20-20 استفاده کنید: هر 20 دقیقه، 20 ثانیه استراحت کنید و به نقطه ای در فاصله 20 فوتی نگاه کنید.
* ورزش هایی را انجام دهید که عضلات گردن و شانه را تقویت می کند. کشش گردن و ورزش می تواند برای بهبود وضعیت بدن مفید باشد.

سندرم چشم دیجیتال چیست؟

سندرم چشم دیجیتال که به عنوان سندرم بینایی کامپیوتری (CVS) نیز شناخته می شود، به گروهی از مشکلات بینایی و چشمی اشاره دارد که در اثر استفاده طولانی مدت از رایانه، تبلت، کتابخوان الکترونیکی و تلفن همراه ایجاد می شود. علت اصلی سندرم چشم دیجیتال استفاده بیش از حد از صفحه نمایش دیجیتال است. عواملی مانند نور ضعیف، تابش خیره کننده صفحه، فاصله دید نامناسب، وضعیت نشستن نامناسب، مشکلات بینایی اصلاح نشده یا ترکیبی از این موارد می توانند به این ناراحتی کمک کنند.

نشانه ها

خستگی چشم، سردرد، تاری دید، خشکی چشم و درد گردن و شانه. این علائم اغلب با نور ضعیف، فواصل دید نامناسب و دوره های طولانی تماشای بدون وقفه تشدید می شوند.

اقدامات پیشگیرانه

* صفحه نمایش خود را در فاصله 20-28 اینچی از چشمان خود قرار دهید.
* مطمئن شوید که محیطی با نور مناسب دارد.
* حتی با شستن صورت با آب به صفحه گوشی خیره نشوید، پلک بزنید و چشمان خود را مرطوب نگه دارید.
* تمریناتی را انجام دهید که حرکت و تمرکز چشم را تقویت می کند. تمرینات ساده چشم شامل تمرکز بر روی یک شی به مدت 10-15 ثانیه است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا