سلامت خانواده

بیانیه ایران در واکنش به مصوبه شورای حکام

به گزارش اقتصاد آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به مصوبه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بیانیه ای صادر کرد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه 25 خرداد با 20 رای موافق، 2 رای مخالف و 12 رای ممتنع قطعنامه ای را تصویب کرد که بر اساس آن از ایران می خواهد همکاری ها با این سازمان را افزایش دهد. در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تعدادی از کشورها در تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به شدت محکوم می کند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام بر تعاملات آتی «تأثیر مخرب» خواهد داشت.

این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران ارائه و تصویب این قطعنامه را اقدامی سیاسی و غیر سازنده و ادامه سیاست های شکست خورده قبلی برخی کشورهای غربی و تلاش برای سوء استفاده سیاسی از سازوکارهای بین المللی علیه کشورهای مستقل می داند.

وزارت امور خارجه در این بیانیه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه همکاری‌های فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تعهدات بین‌المللی خود بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و موافقتنامه پادمان است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدام جمهوری اسلامی ایران در قبال صدور قطعنامه در شورای حکام از سوی کشورهای غربی گفت: قبلاً گفته بودیم که صدور قطعنامه قطعنامه یک اقدام غیرسازنده است.

در پایان این بیانیه آمده است: صدور این قطعنامه هیچ تأثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای و تعمیم برنامه های توسعه هسته ای خود مطابق با حقوق کشور ذیل ندارد. معاهدات بین المللی مربوطه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا