سلامت خانواده

عود سرطان سینه با آزمایش خون “قابل پیش بینی” است

به گزارش خبرآنلاین، سال ها قبل از اینکه بتوان با اسکن تشخیص داد، سرطان سینه را در افراد با آزمایش خون «بسیار حساس» «پیش بینی» کرد.

سلامت نیوز در خبری نوشت: این آزمایش رد DNA تومور را قبل از عود کامل تشخیص می دهد و در پیش بینی عود سرطان در کدام بیماران 100 درصد دقت دارد.

محققان امیدوارند که این آزمایش منجر به درمان زودتر شود و به افزایش میزان بقا کمک کند.

کارشناسان گفتند این تحقیق “بسیار هیجان انگیز” بود اما هنوز در مراحل اولیه است.

سرطان سینه یکی از شایع ترین انواع این بیماری در سراسر جهان است. در سال 2020 در انگلیس دو میلیون و 260 هزار زن به این سرطان مبتلا شدند و در همان سال 685 هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

تیمی از محققان “موسسه تحقیقات سرطان” (ICR) در لندن این آزمایش را بر روی 78 بیمار مبتلا به انواع مختلف سرطان سینه در مراحل اولیه انجام دادند.

“بیوپسی مایع” از این بیماران به دنبال 1800 جهش DNA در خون بود که سلول های سرطانی آنها را آزاد می کند.

این DNA تومور در خون 11 زن یافت شد که همه آنها عود سرطان خود را داشتند، در حالی که هیچ یک از بیماران دیگر عود نداشتند.

بر اساس نتایج ارائه شده در کنفرانس انجمن انکولوژی بالینی آمریکا در شیکاگو در روز یکشنبه (2 ژوئن)، آزمایش خون سرطان را به طور متوسط ​​15 ماه قبل از ظاهر شدن علائم یا تشخیص در اسکن تشخیص می دهد.

اولین تشخیص 41 ماه قبل از تایید آن توسط اسکن بود.

محقق ارشد آیزاک گارسیا موریلاس معتقد است که این آزمایش راه را برای نظارت و درمان بهتر سرطان سینه هموار می کند.

ایزاک گارسیا موریلاس، محقق ارشد موسسه تحقیقات سرطان گفت: سلول‌های سرطان سینه می‌توانند پس از جراحی و سایر درمان‌ها در بدن باقی بمانند، اما تعداد این سلول‌ها به قدری کم است که در اسکن‌های بعدی قابل تشخیص نیستند. .

وی افزود: این سلول ها می توانند سال ها پس از درمان اولیه باعث عود بیماری شوند.

دکتر گارسیا موریلاس گفت این مطالعه راه را برای بهبود نظارت پس از درمان اولیه و درمان بالقوه برای بقا هموار می کند.

محققان نمونه های خون را در هنگام تشخیص و سپس دوباره پس از جراحی و شیمی درمانی آزمایش کردند.

سپس این آزمایشات برای سال بعد هر سه ماه یکبار و برای پنج سال بعد هر شش ماه یکبار تکرار شد.

دکتر سایمون وینسنت، مدیر تحقیقات و پشتیبانی و تاثیر در مرکز سرطان سینه، که تامین مالی بخشی از این تحقیقات را بر عهده داشت، گفت: “تشخیص زودهنگام یکی از بزرگترین سلاح های ما در برابر سرطان سینه است و یافته های اولیه “بسیار هیجان انگیز است که آزمایش های جدید می توانند علائم عود سرطان سینه را بیش از یک سال قبل از ظاهر شدن علائم تشخیص دهید.”

اگرچه دکتر وینسنت اذعان کرد که تحقیقات هنوز در مراحل اولیه است، اما او گفت که تشخیص زودهنگام عود سرطان سینه به این معنی است که درمان احتمال بسیار بیشتری دارد که سرطان را از بین ببرد و از گسترش آن به سایر قسمت های بدن جلوگیری کند. از صعب العلاج شدن آن جلوگیری کنید.

وینسنت افزود: با توجه به اینکه سالانه حدود 11000 نفر در بریتانیا به دلیل سرطان ثانویه سینه جان خود را از دست می دهند، به بهبودهایی مانند این نیاز فوری است تا از دست دادن بیشتر افراد در این بیماری ویرانگر جلوگیری شود.

هنوز مشخص نیست که این آزمایش چه زمانی می تواند به طور گسترده در دسترس باشد.

این گزارش به دنبال تعدادی از تحولات مختلف در زمینه تحقیقات سرطان در هفته گذشته منتشر شده است.

هفته گذشته گزارش شد که آزمایش بزاق خانگی برای شناسایی مردان در معرض خطر بالای سرطان پروستات بهتر از آزمایش خون استاندارد است.

چند روز پیش اعلام شد که انتظار می رود هزاران بیمار سرطانی در انگلیس به آزمایش نوع جدیدی از درمان دسترسی داشته باشند که از واکسن های شخصی سازی شده برای مبارزه با این بیماری استفاده می کند.

در همین حال، دوشنبه گذشته، یک موسسه خیریه سرطان اعلام کرد که انتظار می‌رود تعداد موارد سرطان پوست ملانوم در بریتانیا به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یابد.

۴۷۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا