سلامت خانواده

تمرینات ورزشی سخت باعث گرگرفتگی می شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی D News، محققان دریافتند که ورزش شدید ممکن است خطر گرگرفتگی را افزایش دهد.

افزایش شدید فعالیت بدنی احتمال گرگرفتگی عینی و ذهنی را به ترتیب 31 و 33 درصد افزایش داد.

دکتر استفانی فاوبیونمدیر پزشکی انجمن یائسگی گفت: این مطالعه ارتباط بین افزایش فعالیت بدنی و گرگرفتگی ذهنی و عینی بعدی را در هر دو دوره بیداری و خواب نشان می دهد.

در این میان، دما تنها عامل موثر در گرگرفتگی در خواب بود که خطر ابتلا به آن را تا 38 درصد افزایش داد.

فاوبیون وی افزود: از آنجایی که درجه حرارت در هنگام خواب بر احتمال گرگرفتگی تأثیر می گذارد، تغییراتی مانند استفاده از پتوهای سبک تر و لباس خواب و همچنین خنک نگه داشتن دمای اتاق ممکن است به کاهش گرگرفتگی در شب کمک کند.

به گفته محققان، گرگرفتگی یکی از شایع ترین علائم یائسگی است که 80 درصد زنان آن را تجربه می کنند. مطالعات قبلی نشان داده است هستند کاهش سطح استروژن باعث تغییراتی در هیپوتالاموس می شود که دمای بدن را کنترل می کند.

در حالی که ورزش فواید زیادی برای سلامتی و تندرستی دارد، می تواند دمای بدن شما را نیز افزایش دهد و گمان می رود که یکی از دلایل اصلی گرگرفتگی باشد.

تحقیقات جدیدتر نشان داده است که فعالیت بدنی بیشتر از حد معمول در یک روز با گزارش های بیشتر گرگرفتگی همراه است.

محققان نوشتند: «این داده‌ها این فرضیه را تأیید می‌کند که حداقل در ماه‌های غیر تابستانی، فعالیت بدنی و دمای گرم‌تر محیط در طول خواب با گرگرفتگی همراه است.» این نتایج نشان می دهد که افزایش شدید فعالیت بدنی در طول روز ممکن است با گرگرفتگی همراه باشد. با این حال، فعالیت بدنی فواید بی شماری برای سلامتی دارد و زنان را نباید کنار گذاشت میانسال فعالیت بدنی را کنار بگذارید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا