سلامت خانواده

آیا پاپ کورن مایکروویو باعث سرطان می شود؟

به گزارش خبرآنلاین، برخی از مواد موجود در بسته بندی ذرت برشته شده در مایکروویو یا مایکروویو به فیلرهای پلی فلوروآلکیل (PFAS) معروف هستند که مربوط به سرطان هستند. یک بررسی در سال 2021 نشان می دهد که محققان همچنین پیوندهایی بین PFAS و سایر بیماری ها مانند اختلال عملکرد تیروئید و ناباروری پیدا کرده اند.

با این حال، هیچ مطالعه ای به طور خاص اثرات خوردن ذرت بو داده در مایکروویو را ارزیابی نکرده است، بنابراین مشخص نیست که خوردن این نوع غذا چقدر متفاوت از انواع دیگر است. البته PFAS در ظروف نچسب، برخی بسته بندی های مواد غذایی و برخی لباس ها و مبلمان مقاوم در برابر لکه نیز یافت می شود.

تولید کنندگان PFAS را به بسته بندی مواد غذایی ذرت بو داده در مایکروویو اضافه می کنند زیرا آنها در برابر دمای بالا مقاومت می کنند، روغن را دفع می کنند و خاصیت نچسب دارند. این مواد شیمیایی حاوی پیوندهای قوی بین اتم های کربن و فلوئور هستند، بنابراین به راحتی در محیط یا بدن تجزیه نمی شوند.

هیچ مطالعه ای سطوح PFAS را در ذرت بو داده مایکروویو به طور خاص ارزیابی نکرده است و همچنین اثرات آن بر سلامت انسان را ارزیابی نکرده است. با این حال، یک بررسی در سال 2020 نشان داد که قرار گرفتن در معرض PFAS با سرطان کلیه و سرطان بیضه مرتبط است.

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، PFAS را در 97 درصد از منابع خون ایمن برای آمریکایی ها شناسایی کرد. دولت ایالات متحده قوانین، مقررات و سیاست هایی را برای کاهش استفاده از PFAS اجرا کرده است.

آیا ذرت بو داده مایکروویو می تواند باعث مشکلات ریوی شود؟

برای افرادی که فقط گاهی اوقات پاپ کورن مایکروویو را در خانه می خورند، ممکن است باعث مشکلات ریوی نشود. با این حال، برخی از مطالعات ارتباطی بین PFAS در خون و ایجاد آسم در کودکان پیدا کرده اند.

با این حال، ذرت بو داده مایکروویو خود باعث سرطان نمی شود، اما شرکت های بسته بندی برای این محصولات استفاده می کنند و برخی از مواد غذایی دیگر می توانند حاوی PFAS باشند. یک منبع معتبر تحقیقاتی قرار گرفتن در معرض PFAS را با سرطان مرتبط کرده است.

مشخص نیست که PFAS در پاپ کورن مایکروویو چقدر خطرناک است، اما افرادی که خواهان آرامش خاطر هستند ممکن است بخواهند پاپ کورن خود را روی اجاق گاز یا پنکه بپزند.

۴۷۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا