سلامت خانواده

ترمیم موفقیت آمیز دریچه میترال قلب بدون جراحی باز در بیمارستان شهید مدرس تهران

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ترمیم دریچه میترال از طریق پوست بدون نیاز به جراحی باز (گیره میترال) در مرکز درمانی، آموزشی و درمانی شهید مدرس انجام شد. تهران.

با این روند درمانی جدید که توسط تیم قلب بیمارستان مدرس (محمدحسن نمازی و مرتضی صافی) و تیم اکو زیر نظر دکتر محمد خانی و تیم بیهوشی قلب با موفقیت انجام شد، دو بیمار تحت درمان قرار گرفتند.

هیچ روش جراحی باز برای اصلاح نارسایی شدید دریچه میترال در برخی از بیماران به دلیل نارسایی شدید قلبی یا خطر بالای جراحی وجود ندارد و این امر باعث کاهش امید به زندگی و کیفیت زندگی این بیماران می شود، اما این روش جدید یک کار گروهی است. مشارکت متخصصین قلب و عروق ، معاشرت وارونگی، معاشرت اکوکاردیوگرافی و بیهوشی قلبی انجام می شود.

در این روش وسیله ای به نام گیره از ورید اینگوینال و تحت دید اشعه ایکس از دیواره بین دهلیزی عبور داده و وارد دهلیز چپ قلب می شود. سپس با هدایت اکوکاردیوگرافی سه بعدی از طریق مری، لبه های دریچه میترال گشاد شده که از یکدیگر جدا شده بودند به هم نزدیک شده و نارسایی اصلاح می شود.

با استفاده از این روش درمانی، مدت اقامت بیمار در بیمارستان کاهش می یابد، به طوری که بیمار یک تا دو روز پس از انجام عمل ترخیص می شود. روش (فرایند درمان) را می توان با بهبود قابل توجه علائم و افزایش امید به زندگی مرخص کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا