سلامت خانواده

عوارض تزریق بوتاکس تقلبی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، هشدار کارشناسان در مورد تزریق بوتاکس تقلبی که توسط افراد آموزش ندیده انجام می شود در حال افزایش است و اخیرا اداره بهداشت شهر نیویورک اعلام کرده است که سه نفر به دلیل تزریق بوتاکس تقلبی در ناحیه صورت، گردن، پشت یا زیر بغل شغل خود را از دست داده اند. . بیمارستان قرعه کشی کرده است.

ایسنا در گزارشی نوشت: این سه نفر چند روز یا چند هفته پس از تزریق، علائم مختلفی از جمله دوبینی، افتادگی پلک، مشکل در بلع، مشکل در تنفس و بالا بردن بازوها را تجربه کردند و در نهایت یکی از آنها به بخش مراقبت های ویژه و دو نفر دیگر در بخش بستری شدند.

ماده موثر در بوتاکس نوع خاصی از “نوروتوکسین” به نام “سم بوتولینوم” است. این سم از باکتری «کلستریدیوم بوتولینوم» تهیه می شود و برای فلج موقت عضلات استفاده می شود. با تزریق بوتاکس اثر مخرب این سم بر روی اعصاب عضلانی باعث می شود عضلاتی که خطوط و چین و چروک ایجاد می کنند شل شده و چین و چروک را کاهش دهند.

برخی افراد برای اهداف زیبایی به سراغ تزریق بوتاکس می روند و برخی به دلایل پزشکی مانند درمان میگرن یا تعریق زیاد از این روش استفاده می کنند. تزریق بوتاکس برای درمان برخی از بیماری های مغزی و عصبی مانند لرزش غیرارادی برخی از اندام ها مانند لرزش دست نیز تجویز می شود.

به گزارش ایندیپندنت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اخیرا گزارش داده است که حداقل 22 نفر در 11 ایالت این کشور پس از تزریق بوتاکس تقلبی با عوارضی مانند مشکل در صحبت کردن، تنفس و تاری دید مواجه شده اند. با این حال، تاکنون هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، اکثر بیماران را زنان 29 تا 59 ساله با میانگین سنی 41 سال تشکیل می دهند که در «مراکز غیربهداشتی» مانند منازل یا مراکز غیرمجاز تزریق بوتاکس انجام می دادند. مردم معمولا به این مکان ها می روند زیرا تزریق بوتاکس ارزان است.

در برخی از آنها عوارضی مانند تاری دید و افتادگی پلک در نزدیکی محل تزریق ظاهر شد، اما در برخی دیگر عوارض گسترده‌تر بود و منجر به خستگی و ضعف عمومی می‌شد. یبوست، بی اختیاری ادرار، خشکی دهان و مشکل در بلند کردن سر نیز از علائم هشدار دهنده این تزریق گزارش شده است.

توصیه کارشناسان این است که برای تزریق بوتاکس هم برای جوانسازی و هم برای درمان باید با پزشک متخصص مشورت شود و تزریق در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا