سلامت خانواده

میزان شکایات تعرفه ای از بیمارستان های دولتی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رحیم نیا با بیان اینکه همکاران ما در سامانه ۱۹۰ خوشحال هستند، گفت: بیشترین برخورد آنها نیروهای وزارت بهداشت هستند، افزود: همکاران ما با نهایت احترام و عزت با مردم صحبت می کنند و همه مواردی که باید پیگیری شود طبق روال انجام می شود. برخی از تماس ها با راهنمایی همکاران ما قطع می شوند.

وی ادامه داد: برخی تماس ها نیاز به پیگیری از سوی اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و دانشگاه علوم پزشکی دارد، بنابراین در تماس هایی که در سامانه 190 ثبت می شود، کد رهگیری به آدرس ارسال می شود. تماس گیرنده و نتیجه پیگیری نیز یکسان است. کد رهگیری قابل مشاهده است.

رحیم نیا با اشاره به فعالیت 9 خط در سامانه ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت (190)، خاطرنشان کرد: خط یک مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی، خط 2 مربوط به شکایات بهداشت محیطی و حرفه ای، خط 3 مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی است. مربوط به شکایات و راهنمایی های دارویی. خط 4 مربوط به حوزه درمان، ردیف 5 مربوط به تعرفه خدمات پزشکی، ردیف 6 مربوط به قانون جوانان جمعیت، ردیف 7 مربوط به رسیدگی به شکایات نیروهای حوزه بهداشت، ردیف 8 می باشد. مربوط به وام بانک جهانی و ردیف 9 مربوط به رسیدگی به شکایات از سوی مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید کرد: بیشترین شکایات مطرح شده از سوی مردم در سامانه 190 مربوط به بهداشت محیط و عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن و صنوف مختلف است. و این موارد در همان روز پیگیری می شود.

وی شکایات مربوط به تخلفات تعرفه ای و اضافه شارژ در مراکز درمانی را بسیار اندک دانست و گفت: درصد شکایات مردم از سامانه 190 در این زمینه بسیار پایین است، بنابراین نیروهای پزشکی به ویژه در مراکز درمانی دولتی که در اطراف فعالیت می کنند. ساعت، ممنون

رحیم نیا از تدوین و اجرای آیین نامه عملکرد رؤسا و مدیران ارشد دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در دولت مردمی خبر داد و افزود: ارزیابی عملکرد مدیران در یک مرحله و انجام شد. بر اساس شاخص ها، مدیران ارزیابی شده و نتایج به وزیر بهداشت ارسال می شود. اعلام می شود. همچنین بازرسی های دوره ای و سرزده از دانشگاه ها انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت میز خدمت در ستاد وزارت بهداشت گفت: بیش از 60 درصد مراجعات به وزارت بهداشت توسط میز خدمت مستقر در ستاد این وزارتخانه قابل رسیدگی است اما در برخی موارد ، نیاز به پیگیری و ارجاع افراد به معاونت ها وجود دارد. این کار انجام می شود. در ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، میز خدمت وزارت بهداشت در بین دستگاه های اجرایی و زیرمجموعه های ریاست جمهوری رتبه اول را کسب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا