سلامت خانواده

برقراری روزانه 5 تا 6 هزار تماس با سامانه 190 وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسید، علیرضا رحیم نیا از خوشحالی همکاران در سامانه 190 خبر دادبیشترین برخورد نیروهای وزارت بهداشت هستند، گفت: همکاران ما با نهایت احترام و احترام با مردم صحبت می کنند و تمام مواردی که باید پیگیری شود طبق روال انجام می شود و برخی تماس ها با راهنمایی خاتمه می یابد. از همکاران ما

وی افزود: برخی تماس ها نیاز به پیگیری توسط اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و دانشگاه علوم پزشکی دارد، بنابراین در تماس هایی که در سامانه 190 ثبت می شود کد رهگیری ارسال می شود. به تماس گیرنده و نتیجه پیگیری نیز یکسان است. کد رهگیری قابل مشاهده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت 9 خط در سامانه ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت (190)، خاطرنشان کرد: خط یک مربوط به پیش اورژانس بیمارستان، خط دو مربوط به شکایات بهداشت محیطی و حرفه ای است. خط سه مربوط به شکایات و راهنمایی دارویی، ردیف چهار مربوط به حوزه درمان، ردیف پنج مربوط به تعرفه خدمات پزشکی، ردیف شش مربوط به قانون جوانان جمعیت، ردیف هفت مربوط به قانون جوانان جمعیت است. مربوط به رسیدگی به شکایات نیروهای بخش بهداشت، خط هشت مربوط به وام بانک جهانی است. و خط 9 مربوط به رسیدگی به شکایات مسئولین دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت می باشد.

رحیم نیا وی تاکید کرد: بیشترین شکایات مطرح شده از سوی افراد در سامانه 190 مربوط به بهداشت محیط و عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن و اصناف مختلف است که این موارد در همان روز پیگیری می شود.

وی شکایات مربوط به تخلفات تعرفه ای و اضافه شارژ در مراکز درمانی را بسیار اندک دانست و گفت: درصد شکایات مردم از سامانه 190 در این زمینه بسیار کم است، بنابراین نیروهای پزشکی به ویژه در مراکز درمانی دولتی که در اطراف فعالیت می کنند. ساعت، ممنون

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از تدوین و اجرای آیین نامه عملکرد روسا و مدیران ارشد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در دولت مردمی خبر داد. و گفت: ارزیابی عملکرد مدیران در یک مرحله و بر اساس شاخص ها انجام شد. مدیران ارزیابی و نتایج آن به وزیر بهداشت و بازرسی های دوره ای و سرزده از دانشگاه ها اعلام می شود.

رحیم نیا وی با اشاره به فعالیت میز خدمت در ستاد وزارت بهداشت گفت: بیش از 60 درصد مراجعات به وزارت بهداشت توسط میز خدمت مستقر در ستاد این وزارتخانه قابل رسیدگی است اما در برخی موارد ، نیاز به پیگیری و ارجاع افراد به معاونت ها وجود دارد که کار انجام شده است، در ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، میز خدمت وزارت بهداشت در بین دستگاه های اجرایی و ریاست جمهوری رتبه اول را کسب کرد. بخش های فرعی

وی از برقراری روزانه 5 هزار و 500 تا 6 هزار تماس با سامانه ملی 190 خبر داد و افزود: معمولا در روزهای تعطیل و پایان هفته تعداد تماس با این سامانه کمتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا