اخبار سلامت

وجود 26000 نیروی اورژانس/ کاهش مدت رسیدن موتورلانس به 9دقیقه

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی امروز در مراسم بهره برداری از پروژه های جدید سازمان اورژانس استان تهران اظهار داشت: یکی از پیشرفته ترین اورژانس های منطقه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و نزدیک به 26 هزار نیروی انسانی و 6 هزار آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور داریم. .

وی افزود: یکی از وظایف مهمی که در دولت شهید آیت الله رئیسی در اورژانس ایجاد شد، آموزش و پژوهش است. ما اورژانس را به عنوان یک دانشگاه می شناسیم و امروز اولین ساختمان آموزشی و پژوهشی اورژانس کشور افتتاح شد که هدف آن ارائه آموزش های ویژه در زمینه اورژانس است که مجهز به آزمایشگاه های مهارتی، شبیه ساز و انسان نما است و برای تربیت دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد.

عین اللهی ادامه داد: در رابطه با انتقال بیماران و مصدومان نیز آموزش های تخصصی در این مرکز ارائه می شود. این پروژه در دولت آیت الله رئیسی ظرف مدت 6 ماه تجهیز شد و آماده ارائه خدمات آموزشی به طلاب می باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به استفاده از 30 خودروی جدید گفت: یکی از مشکلات شهرهای پرتردد مانند تهران دیر رسیدن آمبولانس ها به بالین بیماران است و به همین دلیل در شهرهای بزرگی مانند تهران از موتورلنس استفاده می شود. ، مشهد، شیراز و …

وی گفت: در ابتدای دولت فاتی ۱۵۰ دستگاه موتورلنس در استان تهران فعال بود که اکنون به ۲۶۴ دستگاه موتورلنس افزایش یافته است و همین امر زمان رسیدن اورژانس به بالین بیمار را به ۹ دقیقه کاهش داده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: موتورلانس ها نیز مجهز به دستگاه هایی هستند که می توانند علائم حیاتی بیمار را به مرکز کنترل منتقل کنند و در صورت سکته مغزی یا ناراحتی قلبی، پزشک در مرکز درمانی می تواند راهنمایی های لازم را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا