بهداشت و درمان

شربت زعفران و سنبل الطیب برای غلبه بر استرس و اضطراب

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو)، آزاده زارعی گفت: در طب سنتی 6 اصل داریم که بحث تغذیه تنها یکی از این اصول را شامل می شود و خواب و بیداری، آب و هوا و حالات روحی و روانی از آن جمله است. دیگران. اصول سلامت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد تغذیه که شامل خوراکی ها و نوشیدنی ها می شود، عموما طب ایرانی با توجه به مزاج مردم تجویز می کند. ممکن است پیچ – پیچیدن اما برخی غذاها و نوشیدنی ها هستند که دارای خواص عمومی هستند مانند مصرف بادام و کشمش مقوی آنها مغز هستند.

زارعی خاطرنشان کرد: برخی نوشیدنی ها مانند شربت زعفران و نوشیدنی های حاوی زنجبیل یا دارچین باعث افزایش انرژی بدن در هنگام مطالعه می شود و فرد کمتر احساس خستگی می کند و بهره وری دانش آموزان را افزایش می دهد.

یک متخصص پزشکی ایرانی گفت: مصرف برخی مواد غذایی مانند رب انار و رب سیب مخلوط با میخک یا دارچین نیز می تواند انرژی افراد را افزایش دهد.

زارعی در ادامه بیان کرد: خواب کافی و مناسب نیز برای بهره وری دانش آموزان بسیار مناسب است.

وی همچنین به دانش آموزان توصیه کرد برای غلبه بر استرس و اضطرابی که برخی از آنها شب قبل از امتحان دارند از شربت زعفران و شربت سنبل استفاده کنند. آل طیب نزدیک زمان خواب و استراحت استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا