بهداشت و درمان

دستورالعملی برای درمانِ بهترِ برخی سرطان‌ها

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، این یافته ها بخشی از یک مطالعه بلندمدت است که به بررسی این موضوع پرداخته است که آیا جراحی کمتر، شیمی درمانی کمتر و پرتودرمانی کمتر می تواند به زندگی طولانی تر و آسایش بیشتر بیماران کمک کند.

این مطالعات در مورد سرطان تخمدان، سرطان مری و سرطان لنفوم هوچکین (نوعی سرطان خون) بود.

تحقیقات سرطان 30 سال پیش بر درمان‌های تهاجمی و قوی‌تر متمرکز بود، نه کمتر.

در یک مثال تکان دهنده، به زنان مبتلا به سرطان سینه پیشرفته دوزهای بالایی از شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان تا مرز مرگ داده شد. اکنون، در تلاش برای بهبود مراقبت و درمان سرطان، محققان می‌پرسند که آیا ما به تمام روش‌های درمان سرطان که در گذشته استفاده می‌کردیم نیاز داریم؟

دکتر «تاتیانا کولفسکا» می گوید: این سوالی است که باید بارها و بارها بپرسیم.

استفاده کمتر از روش های ذکر شده برای درمان به دلیل تقویت اثربخشی داروهای موثر است. دکتر “ویلیام نلسون” از دانشکده پزشکی جانز هاپکینز که در این تحقیق شرکت نکرد، گفت: “خبر خوب این است که نه تنها درمان موثرتر می شود، بلکه تحمل آن آسان تر و کمتر خواهد بود. عوارض جانبی کوتاه مدت و بلند مدت».

نتایج این تحقیق در کنفرانس انجمن سرطان آمریکا در شیکاگو مورد بحث قرار گرفت و «نیویورک پست» به نکات مهم آن اشاره کرد.

سرطان تخمدان

محققان فرانسوی دریافته‌اند که در جراحی سرطان پیشرفته تخمدان، برداشتن غدد یا غدد لنفاوی که سالم به نظر می‌رسند بی‌خطر است. مطالعه جدید نتایج جراحی 379 بیمار را مقایسه کرد که نیمی از آنها غدد لنفاوی خود را برداشتند اما نیمی دیگر را حذف کردند. پس از 9 سال تفاوتی در طول عمر این افراد مشاهده نشد و افرادی که تحت عمل جراحی خفیف تری قرار گرفته بودند با عوارض کمتری مانند نیاز به تزریق خون مواجه شدند.

سرطان مری

طی یک مطالعه در آلمان، 438 فرد مبتلا به نوعی سرطان مری که با جراحی قابل درمان است، مورد بررسی قرار گرفتند. برای نیمی از این بیماران، روش رایج شیمی درمانی و جراحی مری – لوله ای که غذا را از حلق به معده منتقل می کند – انجام شد و برای نیمی دیگر از بیماران، روش درمانی دیگری همراه با پرتودرمانی اتخاذ شد. . البته هر دوی این روش ها استاندارد بوده و به محل مری بستگی دارد.

پس از سه سال، 57 درصد از افرادی که شیمی درمانی و جراحی دریافت کردند، در مقابل 51 درصد افرادی که شیمی درمانی، جراحی و پرتودرمانی دریافت کردند، زنده بودند.

سرطان لنفوم هوچکین

مقایسه دو رژیم (دوز، توالی و دفعات تزریق) شیمی درمانی برای لنفوم هوچکین پیشرفته نشان داد که روش های درمانی با شدت کمتر بر روی این نوع سرطان خون موثرتر بوده و عوارض جانبی کمتری دارند.

پس از چهار سال شیمی درمانی سبک تر، این بیماری در 94 درصد بیماران کنترل شد، در مقایسه با 91 درصد از بیمارانی که شیمی درمانی با دوز بالاتر و قوی تر دریافت کردند.

به گزارش ایندیپندنت، 1482 نفر از 9 کشور از جمله آلمان، اتریش، سوئیس، هلند، دانمارک، سوئد، نروژ، استرالیا و نیوزلند در این آزمایش شرکت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا