سلامت خانواده

راهکارهای پیشگیری از بروز سرطان / افزایش خطر ابتلا به بیش از 12 نوع سرطان با مصرف سیگار

پوریا عادلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به تاثیر سبک زندگی افراد در بروز انواع سرطان ها اشاره کرد و اظهار داشت: سبک زندگی افراد تاثیر بسزایی در بروز سرطان دارد و بر اساس تحقیقات انجام شده حداقل یک سوم بزرگسالان به این بیماری مبتلا می شوند. این بیماری به سبک زندگی آنها مرتبط بود.

وی افزود: البته نمی توان نقش ژنتیک را در بروز سرطان انکار کرد و با توجه به این عامل حتی اگر برخی افراد سعی کنند زندگی بسیار سالمی داشته باشند باز هم احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد اما قطعا با ترک عادت های ناسالم خطر ابتلا به سرطان را برای افراد کاهش می دهد.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران تصریح کرد: از جمله عاداتی که می تواند منجر به افزایش خطر ابتلای افراد به سرطان شود، می توان به مصرف دخانیات به ویژه استعمال دخانیات، چاقی و اضافه وزن، نخوردن سبزیجات و میوه جات، ورزش نکردن و فعالیت بدنی، مصرف الکل و استرس اشاره کرد. . اشاره شده.

عادلی انجام غربالگری ها و اطلاع از سابقه خانوادگی را از جمله مواردی عنوان کرد که می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد و ادامه داد: به گفته محققان بیش از 12 نوع سرطان دیگر به غیر از سرطان ریه و حدود 30 درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان را شامل می شود. مربوط به سیگار کشیدن است.

وی بیان کرد: بسیاری از مردم می دانند که اضافه وزن و چاقی برای سلامت جسمی آنها به ویژه سلامت قلب مفید نیست، اما چاقی و اضافه وزن عامل 14 درصد مرگ و میر ناشی از سرطان و عامل بیش از 3 درصد افراد مبتلا به این بیماری است. سرطان محسوب می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران با بیان اینکه طیف وسیعی از سرطان‌ها مانند سرطان‌های کیسه صفرا، پانکراس، سینه و مری با چاقی و اضافه وزن مرتبط هستند، افزود: داشتن فعالیت بدنی متوسط ​​می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌های رایج را 30 تا 50 درصد کاهش دهد. دادن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا