سلامت خانواده

شرط حماس برای پذیرش طرح آتش بس با اسرائیل

به گزارش اخدا آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، اسامه حمدان یکی از رهبران جنبش حماس گفت: موضوع اسرای فلسطینی در دست رژیم صهیونیستی یکی از مسائل ملی و محوری مردم ماست. .

وی افزود: تشدید اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه اسرا و بازداشت شدگان در کرانه باختری، قدس اشغالی و غزه انتقام از مردم ماست.

حمدان گفت: ما شاهد علاقه زیاد آمریکا و برخی کشورهای غربی به اسرای صهیونیستی با خود (مقاومت) هستیم و این نشان می دهد که آمریکا در کنار دشمن اسرائیلی قرار گرفته است.

این عضو حماس خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی جنایات وحشتناکی را علیه زندانیان و بازداشت شدگان انجام می دهد به طوری که از 16 مهرماه 18 اسیر در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

همچنین بر اساس گزارش آسوشیتدپرس از 16 مهرماه 37 تن از هموطنان مان اهل نوار غزه در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

وی افزود: از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون 9 هزار و 500 نفر از هموطنانمان دستگیر و ده ها تن از آنان زیر شکنجه به شهادت رسیده اند.

حماس خاطرنشان کرد که پاسخ اسرائیل با موضع رئیس جمهور آمریکا در سخنانش در مورد آتش بس دائمی و خروج همه جانبه نیروهایش از غزه همخوانی ندارد.

این عضو حماس تاکید کرد: اگر دشمن اسرائیلی در قبال آتش بس و عقب نشینی همه جانبه از نوار غزه موضع روشنی اتخاذ نکند، ما با آن طرح موافقت نخواهیم کرد و به میانجی ها نیز اطلاع داده ایم.

وی تصریح کرد: از میانجی‌ها می‌خواهیم به موضعی صریح و روشن از سوی دشمن اسرائیلی برای پایبندی به آتش‌بس دائمی و خروج همه‌جانبه از نوار غزه دست یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا