سلامت خانواده

جایزه خودرو برای کاهش 10 درصدی مصرف برق مشترکان

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر مزور (سه شنبه 24 خردادماه) گفت: امسال مشترکینی که رعایت کنند علاوه بر رایگان جوایز زیادی دریافت خواهند کرد. صورت حساب به عنوان مثال اختصاص 300 دستگاه خودرو دنا و تارا برای مشترکانی که صرفه جویی می کنند و علاوه بر آن لوازم برقی کم مصرف و دیجیتال نیز از جمله این جوایز است.

وی به همکاری خوب مردم با صنعت برق در 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت: 40 درصد مشترکان پاداش و یک سوم قبض برق رایگان گرفتند. امسال با توجه به جوایز علاوه بر جوایز سال گذشته، انتظار داریم افراد بیشتری در برنامه های مدیریت مصرف شرکت کنند.

ساعت اداری تغییر می کند

رجبی مشهدی گفت: امسال بر اساس مصوبه هیات وزیران ساعت کار از نیمه خرداد تا نیمه شهریور از ساعت 6 صبح تا 13 خواهد بود و این تغییر ساعت باعث می شود کاهش مصرف 1500 مگاواتی از آنجا که ساعت 13:00 اوج بار شبکه است، بنابراین خاموش کردن بخش اداری و خاموش کردن دستگاه های خنک کننده کمک زیادی می کند.

مدیرعامل توانیر میزان عدم تعادل برق در سال های گذشته را بین 14 تا 15 هزار مگاوات دانست و ادامه داد: امسال با اقدامات انجام شده این رقم به 10 هزار مگاوات کاهش یافته است.

وی افزوده شدن 9 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور را که منجر به کاهش عدم تعادل و رشد مصرف بسیار سریع شده است، ذکر کرد و بر این اساس باید مصرف بهینه شود.

وی ادامه داد: روز گذشته میزان مصرف 68 هزار مگاوات با رشد 10 درصدی بوده که رشد بالایی است و پیش بینی می شود با مشارکت مردم برق پایدار تامین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا