سلامت خانواده

راه حل های طبیعی برای فرار از گرما و درمان آفتاب سوختگی

به گزارش خبرآنلاین، تابستان همان تابستان قدیمی است. ماه های گرم سال به دلیل تغییرات اقلیمی در مقایسه با تابستان های گذشته با روزهای طولانی تر و هوای گرم تر غیرقابل تحمل شده است. این وضعیت جدید مجموعه ای منحصر به فرد از چالش های بهداشتی را ارائه می دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: تابستان‌های گرم‌تر به‌دلیل افزایش تعریق و از دست دادن مایعات، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر بدن داشته باشد و منجر به کم‌آبی بدن و گرمازدگی شود. دمای بالا نیز به سیستم قلبی عروقی فشار وارد می کند زیرا این سیستم برای تنظیم دمای بدن در هوای گرم بیشتر کار می کند و ابتلا به این وضعیت اغلب منجر به خستگی و بی حالی در فرد می شود.

مشکلات تنفسی و گوارشی

گرما همچنین می تواند مشکلات تنفسی را تشدید کند و باعث مشکلات پوستی مانند بثورات و آفتاب سوختگی شود. علاوه بر این، سیستم گوارشی ممکن است تنبل شود که می تواند باعث ناراحتی و سوء هاضمه شود. برای کاهش این اثرات نامطلوب و حفظ عملکرد مطلوب بدن در طول ماه‌های گرم تابستان، حفظ آب بدن، اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و حفظ یک رژیم غذایی متعادل مهم است. در این مقاله به چند درمان طبیعی برای درمان بیماری های شایع تابستان اشاره کرده ایم.

کم آبی بدن؛ محلول آب انگور و آب نارگیل

یکی از شایع ترین مشکلات در تابستان کم آبی بدن است که در اثر افزایش تعریق ایجاد می شود. در این قسمت به دو درمان رایج برای کم آبی بدن اشاره می کنیم. می توانید آب انگور بنوشید که سرشار از ویتامین C است و به حفظ هیدراتاسیون و جبران الکترولیت های از دست رفته کمک می کند. بنابراین، می توانید آب انگور تازه را با آب و کمی نمک مخلوط کنید تا از یک نوشیدنی گوارا لذت ببرید. یا می توانید آب نارگیل بنوشید که به طور طبیعی سرشار از الکترولیت است و انتخابی عالی برای هیدراته نگه داشتن بدن و خنک نگه داشتن آن است.

بثورات حرارتی (عرق سوزش)؛ راه حل: ژل آلوئه ورا

بثورات گرمایی به دلیل تعریق زیاد رخ می دهد که منجر به مسدود شدن غدد عرق و تحریک پوست می شود. برای حل این مشکل، می توانید ژل آلوئه ورا را روی جوش های حرارتی بمالید، زیرا دارای خواص خنک کنندگی و ضد التهابی است که آن را برای درمان جوش های حرارتی ایده آل می کند. برای تسکین، می توانید ژل آلوئه ورا تازه را مستقیماً روی پوست بمالید.

آفتاب سوختگی؛ راه حل: رب خیار و برگ نعنا

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند باعث آفتاب سوختگی دردناک و آسیب به پوست شود. برای از بین بردن آفتاب سوختگی می توانید از خیار و نعناع با هم به شکل خمیر استفاده کنید زیرا هر دو خاصیت خنک کنندگی دارند. برای تهیه این خمیر، خیار و برگ نعنا را با هم مخلوط کرده و خمیری درست کنید و روی نواحی آفتاب سوخته بمالید. این نه تنها پوست را خنک می کند بلکه التهاب را نیز کاهش می دهد. همچنین اگر آلوئه ورا در خانه دارید، می توانید ژل آن را مستقیماً روی پوست آفتاب سوخته خود بمالید. این ژل به دلیل خاصیت خنک کنندگی و مرطوب کنندگی به تسکین و التیام سوختگی کمک می کند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا