سلامت خانواده

بدانید که چگونه با اختلافات بیمه مقابله کنید – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر ، بیمه شده ممکن است گاهی با رأی صادر شده توسط کمیسیون پزشکی ، خسارت یا تأیید خدمات پزشکی مخالف باشد. در چنین شرایطی ، قانون به شخص حق داد كه درخواست بررسی رسمی یا اعتراض رسمی را ارائه دهد.

اما این روند چگونه است؟ چه اسنادی مورد نیاز است؟ و در چه مواردی می توان اعتراض را مورد بررسی قرار داد؟ در این راهنما پاسخ همه این سؤالات را پیدا خواهید کرد.

در چه مواردی می توان به بیمه درمانی اعتراض کرد؟ عدم تصویب هزینه های پزشکی یا نسخه های خطی • مرجع برای خسارت متفرقه • نتیجه کمیسیون پزشکی در مورد بیماریهای خاص یا خدمات رد تغییر صندوق یا پوشش بیمه ای از امتناع از درخواست دادرسی؟

استراتژی های اعتراض به هزینه مشخص خسارت و موارد مرتبط برای ارائه خدمات. بازدید از خانه با 4 پورتال چت آنلاین در پورتال سیستم شکایت (در سازمان یا پورتال شهروندی) به میز سرویس

آیا می توان اعتراض آنلاین را ارائه داد؟

در حال حاضر ، بیمه گذاران و شکایات را می توان به شرح زیر تشکیل داد: مراجعه به پورتال چت چت در پورتال سیستم شکایات (در پورتال سازمان شهروندی یا خدمات شهروندی)

اعتراض چقدر زمان می گیرد؟

معمولاً طی 2 تا 5 روز کاری از اعتراض ، کمیته های بررسی نهایی می شوند و پاسخ می دهند. در موارد تخصصی ، پرونده ممکن است به کمیسیون پزشکی ارجاع شود که کمی طولانی تر است.

اگر رای کمیسیون رد شود ، آیا راه دیگری وجود دارد؟

اگر نتیجه نهایی هنوز برای شما ناعادلانه است ، می توانید ؛ دوباره با اسناد جدید یا پیگیری اقدامات حقوقی از طریق مقامات قضایی (عدالت اداری).

آیا باید هزینه پرداخت شود؟

نه ، ثبت اعتراض در بیمه درمانی رایگان است. اما برخی از اسناد ، مانند کپی کردن گزارش یا گزارش پزشک ، ممکن است هزینه داشته باشد.

اعتراض به تصمیمات بیمه درمانی حق شماست و مکانیسم خاصی پیش بینی شده است. مهمترین چیز جمع آوری دقیق مستندات و ثبت نام به موقع است. اگر احساس می کنید که درمان یا هزینه بی عدالتی انجام شده است ، حتماً از این حق استفاده کرده و پیگیری را تا زمان پاسخ شفاف ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا