علمی و فناوری

بررسی مصوبه های سازمان تنظیم مقررات و محدودیت های پیامک تبلیغاتی

با افزایش استفاده از پیامک به عنوان یک ابزار بازاریابی مؤثر ، توجه موسسات در مورد نحوه استفاده از این ابزار نیز افزایش یافته است. سازمان نظارتی رادیو و ارتباطات ، به عنوان یک آژانس نظارتی در زمینه ارتباطات ، در سالهای اخیر مصوبات و محدودیت هایی را برای ارسال متون تبلیغاتی اعمال کرده است که می تواند منجر به کاهش ، جریمه و از دست دادن اعتبار تجاری شود.

به گفته خبرنگار ما ، از جمله نگرانی های جدی مشاغل ایرانی ، موضوع ارسال پیامک انبوه در زمینه قانون ، به یکی از موضوعات مهم تبدیل شده است.

پیامک های تبلیغاتی چه چیزی را ممنوع می کند؟

طبق مصوبات کمیسیون تنظیم ارتباطات ، هر نوع پیامک اعلان یا تبلیغاتی که بدون رضایت قبلی گیرنده ارسال می شود ، در دسته پیامک های آزار دهنده گنجانده شده است. این تعریف باعث شده است که “تبلیغ” محتوای غیرمجاز ، بلکه به رضایت کاربر نیز کافی نباشد.

محمد زنگان: قانون تبلیغات پیام کوتاه آینده این برند را تهدید می کند

در این رابطه ، محمد زنگان ، مدیرعامل Radin SMSیکی از سیستم های پیشرو ارائه دهنده پیام کوتاه در ایران ، گفت:

“بسیاری از مشاغل ، به دلیل نادانی یا مشاوره ، متون تبلیغاتی را بدون رعایت اصول قانونی ارسال می کنند.” این نه تنها منجر به بسته شدن خطوط انتقال می شود ، بلکه در آینده ممکن است نام تجاری آنها به عنوان آزار دهنده شناخته شود و اعتماد مخاطب کاملاً از بین برود. “

وی افزود:

“ما از همان ابتدا در پیام کوتاه رادین بوده ایم که براساس رضایت کاربر بوده ایم. مشتریان ما می توانند از قابلیت های پیشرفته استفاده کنند سرویس وب پیام کوتاه“اس ام اس فقط برای کاربرانی که تاریخ رضایت را راضی و حتی ذخیره کرده اند.”

فیلترهای لیست سیاه و لیست سیاه

یکی از چالش های مشاغل ارسال پیام کوتاه به شماره های موجود در لیست سیاه (ارتباط از راه دور) است. این اعداد معمولاً پیامک های تبلیغاتی را از طریق سیستم 1 یا 2 غیرفعال می کنند. طبق قانون ، اپراتورها باید از ارسال پیام این شماره ها جلوگیری کنند و راهی برای دور زدن این فیلترها وجود ندارد ، مگر اینکه استفاده از خطوط خدمات که فقط به پیام های غیر اطلاعاتی اجازه ارسال می دهند.

محمد زنگان می گوید:

“ما بارها با مشتریانی روبرو شده ایم که از پانل های نامعتبر یا غیر حرفه ای استفاده کرده اند و پس از ارسال پیام به شماره های لیست سیاه ، با یک خط روبرو شده ایم.” پیشنهاد ما همیشه استفاده از پانل هایی است که می توانند در آن لحظه لیست سیاه را تشخیص دهند. “

تبلیغات هدفمند با مشاهده قانون

اکنون پانل هایی مانند Radin SMS با ارائه ابزارهای حرفه ای امکان انتقال هدفمند را فراهم کرده اند. به عنوان مثال ، می توان بر اساس سن ، جنس ، جغرافیایی یا حتی شغل جدا شد. این قابلیت ها باعث می شود تبلیغات نه تنها توسط مخاطب مختل شود ، بلکه برای آن نیز مفید و مفید است.

با استفاده از هدفمند ، میزان کارآیی (CTR) می تواند چندین بار افزایش یابد.

راه حل قانونی برای پیامک های تبلیغاتی چیست؟

  1. استفاده از خطوط خدمات: خطوط مورد استفاده برای ارسال متون اطلاعاتی به مشتریان فعلی ، البته با تعهد رسمی.
  2. با استفاده از توانایی ارسال به مخاطب رضایت داده: بسیاری از پانل های معتبر مانند پیام کوتاه رادین ، این قابلیت را دارند.
  3. آموزش کارمندان فروش و بازاریابیپاسخ: معرفی تیم هایی با قوانین پیام کوتاه از خطاهای پرهزینه جلوگیری می کند.
  4. برای کمک به شرکتهای معتبر SMS اقدام کنید: مارک هایی مانند Radin SMS تجربه بالایی در مدیریت تبلیغات قانونی دارند.

چگونه پیامک های تبلیغاتی را بدون جریمه ارسال کنیم؟

از آنجا که آژانس های نظارت با متون آزار دهنده جدی تر می شوند ، بسیاری از مشاغل این سؤال را مطرح می کنند ، “دیگر نمی توانند پیامک تبلیغاتی را ارسال کنند؟” پاسخ این سوال “بله مشروط” است. مشاغلی که بر قوانین حاکم هستند و از سیستم های حرفه ای استفاده می کنند می توانند همچنان با قدرت باشند تبلیغات اس ام اس ادامه دهید و حتی نتایج بهتری کسب کنید.

محدود یا فرصت؟ نگاهی متفاوت به قانون

پیش از مصوبات دقیق مرجع نظارتی ، بسیاری از کاربران ایرانی روزانه چندین متن تبلیغاتی ناخواسته دریافت می کردند. این وضعیت نه تنها اثربخشی تبلیغات را کاهش می دهد ، بلکه باعث نارضایتی گسترده در بین مشترکان نیز می شود.

محمد زنگان ، مدیرعامل Radin SMSدر تجزیه و تحلیل این فرآیند ، می گوید:

“برخی از مشاغل نگران قانون هستند ، اما اگر ما از زاویه مناسب به مسئله نگاه کنیم ، می فهمیم که این محدودیت ها کیفیت تبلیغات را بهبود بخشیده است.” وقتی فقط کسانی که پیامکی دریافت می کنند رضایت یا علاقه مند هستند ، نرخ بازده بسیار بیشتر است. “

ابزارهایی برای تبلیغات پیام کوتاه مؤثر و مجاز

اکنون ، سیستم هایی مانند اس ام اس ها آنها امکاناتی را فراهم کرده اند که می توانند از قدرت پیامک برای تبلیغات حتی در شرایط سخت بهره مند شوند. برخی از این ابزارها عبارتند از:

  • ارسال منطقه ای و هدفمند
  • جدایی بر اساس خصوصیات جمعیتی
  • ارسال به بانک شماره مشتری فعلی

سرویس وب پیام کوتاه ، ابزار هوشمند برای توسعه دهندگان

در بسیاری از مشاغل دیجیتال ، استفاده از روش های دستی جایگزین شده است. با استفاده از پیام کوتاه API ، می توانید به طور خودکار خوش آمدید ، یادآوری ، فاکتور یا ردیابی را ارسال کنید.

محمد زنگان اضافه می کند:

“توسعه دهندگان نرم افزار و سایت های فروشگاه می توانند به سادگی پانل پیام کوتاه را به سیستم های خود متصل کنند.” ما مستندات کامل API را در Radin SMS ارائه می دهیم و ما همچنین از تیم فنی برای راه اندازی پشتیبانی می کنیم. “

پاسخ به خطوط لیست سیاه: راه حل های هوشمند

ارسال پیام کوتاه به شماره هایی که پیامک های تبلیغاتی را غیرفعال کرده اند یکی از مهمترین چالش های شرکت ها است. اما برخی از راه حل ها وجود دارد:

  • ارسال پیامک خدمات به مخاطبین ثبت شده
  • درج پیوند عضویت در پیام کوتاه پیام کوتاه
  • جدایی شماره بانکی با ابزارهای پیام کوتاه رادین

در بسیاری از موارد ، سیستمهایی مانند پیام کوتاه Radin به صورت آنلاین وضعیت لیست سیاه را قبل از ارسال بررسی کرده و از هزینه ها جلوگیری می کنند.

تجربه کاربر ، عامل تعیین کننده در تبلیغات

در محیط رقابتی امروز ، مخاطب فقط به محتوای تبلیغاتی نگاه نمی کند بلکه رفتار برند را نیز تجزیه و تحلیل می کند. ارسال پیام کوتاه در یک ساعت نامناسب یا به افرادی که علاقه مند نیستند می توانند به برند آسیب برساند.

با استفاده از اس ام اس تبلیغاتی تبلیغات مؤثر را می توان در چارچوب قانون از طریق سیستم های حرفه ای مانند اس ام اس های رادین سفارشی و انجام داد.

نتیجه گیری: تبلیغات مؤثر ، قانونی و پایدار

علیرغم محدودیت هایی که توسط سازمان نظارتی اعمال می شود ، هنوز یک روش باز برای تبلیغ از طریق پیام کوتاه وجود دارد. نکته اصلی موفقیت در این جهت استفاده از پانل های معتبر مانند پیام کوتاه رادین ، درک دقیق مخاطب و مشاهده قوانین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا