سلامت خانواده

ویتامین هایی که باید با شکم پر مصرف کنیم

به گزارش خبرآنلاین، بدون شک; وقتی صحبت از مکمل ها می شود، انتخاب دوز مناسب و همچنین نحوه استفاده و مصرف آن. بسیار مهم خواهد بود. به گفته متخصصان سلامت، مصرف برخی ویتامین ها و مکمل ها همراه با غذا جذب بدن را به حداکثر می رساند.

سلامت نیوز در خبری نوشت: اگرچه باید در مصرف ویتامین ها دقت کرد و زمان مصرف آنها را دانست اما تاثیر بهتر و بیشتری دارد.

ویتامین A

این ویتامین قدرت سیستم ایمنی و بینایی را افزایش می دهد. این یک نوع ویتامین محلول در چربی است. بنابراین بهتر است همراه با غذا مصرف شود که قطعا جذب بهتری خواهد داشت.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک‌ها گران‌ترین ویتامین‌ها هستند و برای جلوگیری از مشکل اسید معده که پروبیوتیک‌ها را از بین می‌برد، باید آنها را قبل از غذا یا همراه با غذا استفاده کنید. بهتر کردن

ویتامین دی

پوست به طور طبیعی این ویتامین را از طریق نور خورشید جذب می کند و در صورت استفاده از این ویتامین همراه با غذا، می توانید آن را از منابع غذایی دریافت کنید. سطح آن در بدن شما افزایش می یابد. از آنجایی که این ویتامین محلول در چربی است، بهتر است آن را با غذا مصرف کنید.

ویتامین E

این آنتی اکسیدان از بدن در برابر مولکول های مضر مانند رادیکال های آزاد دفاع می کند. مخصوصاً اگر همراه غذا از آن استفاده کنید، زیرا محلول در چربی است و در نتیجه جذب آن را افزایش خواهید داد.

روغن ماهی

به گفته متخصصان، روغن ماهی به دلیل وجود امگا 3 می تواند از قلب شما محافظت کند و بهتر است آن را از ماهی و سایر منابع غذایی دریافت کنید. البته مصرف مکمل آن نیز خالی از لطف نبوده و ضرری نخواهد داشت. مصرف روزانه این قرص هیچ آسیبی به بدن وارد نمی کند و پزشکان توصیه می کنند آن را همراه با وعده غذایی مصرف کنید و صبح ها همراه با صبحانه انجام دهید.

ویتامین K

مصرف این ویتامین باعث می شود استخوان های سالم تری داشته باشید و وضعیت خونی بدنتان را بهبود ببخشید. معمولاً هیچ کس با کمبود این ویتامین مواجه نمی شود. اما اگر پزشک مصرف آن را به شما پیشنهاد کرد، بدانید که ویتامین K محلول در چربی است و بهتر است آن را با غذا مصرف کنید تا میزان جذب در بدن افزایش یابد.

کلسیم

دو نوع اصلی کلسیم وجود دارد. کربنات کلسیم و سیترات کلسیم. سیترات کلسیم نیازی به مصرف با غذا ندارد، اما اسید تولید شده توسط معده هنگام خوردن غذا باعث جذب بهتر می شود. پس بهتر است از هر دو نوع کلسیم همراه غذا استفاده شود.

مولتی ویتامین

مولتی ویتامین ها حاوی ترکیبی از ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین های B، ویتامین C و ویتامین های محلول در چربی هستند. بنابراین بهتر است جذب بدن افزایش یابد. نیمی از آن را صبح و نیمی دیگر را شب با غذا میل کنید.

ویتامین اکیناسه

این نوع ویتامین یکی از محبوب ترین مکمل های گیاهی در بازار محسوب می شود و هرگز نباید آن را با معده خالی استفاده کنید. مصرف این ویتامین همراه با غذا نیز سیستم ایمنی را به شدت تقویت می کند.

هستند

8 درصد از زنان در کل جهان دچار کمبود آهن هستند و به همین دلیل پزشکان مکمل های آهن را به اکثر زنان توصیه می کنند. اگر آهن را با معده خالی استفاده کنید بهتر جذب می شود اما برخی از افراد دچار حساسیت معده می شوند بنابراین مصرف آن همراه با غذا توصیه می شود. پس اگر بعد از مصرف مکمل آهن دچار مشکلاتی مانند حالت تهوع، اسهال و دل درد شدید حتما همراه غذا از آن استفاده کنید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا