بهداشت و درمان

توصیه به بیماران چند دارویی/ خطرات داروهای خواب آور

کارشناس اداره کل نظارت و پایش فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: بیماران پلی داروسازی که 5 دارو یا بیشتر در منزل مصرف می کنند حتما لیست دارویی خود را به همراه داشته باشند.

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، الناز ذوقی افزود: سالمندان در برابر بروز عوارض ناشی از تداخلات دارویی آسیب پذیرتر هستند و در این دسته از بیماران به ویژه در مورد داروهایی که باعث می شود. از دست دادن هوشیاری، به دلیل خطر افتادن و شکستگی باید مراقب تداخلات دارویی بود.

وی ادامه داد: تداخلات دارویی به این معناست که اثرات یک دارو تحت تأثیر داروی دیگر، غذا، عوامل شیمیایی یا بیماری ها و شرایط زمینه ای تغییر می کند. به بیمارانی که بیش از 5 دارو را در منزل مصرف می کنند و همچنین به بیماران مسنی که نسبت به عوارض جانبی ناشی از تداخلات دارویی حساسیت بیشتری دارند، پیشنهاد می شود در زمان ویزیت پزشک یا در صورت نیاز به بستری شدن در بیمارستان، کیسه دارویی خود را همراه داشته باشند. . در زمان ترخیص، از پزشک یا داروساز خود در مورد ادامه مصرف داروهای قبلی سؤال کنید.

کارشناس اداره کل نظارت و نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه قرص های خواب آور به طور گسترده برای سالمندان تجویز می شود، خاطرنشان کرد: استفاده از چندین داروی مختلف با اثرات آرامبخش، خواب آور و داروهایی که باعث کاهش می شود. کاهش فشار خون و کاهش قند خون ممکن است این بیماران را در معرض خطر زمین خوردن و زمین خوردن قرار دهد که می تواند باعث شکستگی، دررفتگی استخوان، ضربه مغزی و ناتوانی بیماران شود که عواقب زیادی برای بیمار و سیستم سلامت در پی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا