اخبار سلامت

“پیمان جهانی پاندمی” تا سال 2025 منعقد می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، 194 کشور عضو سازمان بهداشت جهانی دو سال است که در حال مذاکره بر سر توافقی به نام «توافقنامه جهانی همه گیری» هستند که هدف آن افزایش همکاری ها قبل و در زمان همه گیری هایی مانند کرونا است.

این معاهده به دنبال تضمین دسترسی همه کشورها به داروها و واکسن‌های ضروری در صورت شیوع بیماری‌های همه‌گیر در آینده بود، اما هفته گذشته مذاکرات فشرده توسط کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مورد دستیابی به این توافق بین‌المللی برای مقابله با همه‌گیری‌های آینده پایان یافت. بدون اجماع

منتقدان با این معاهده مخالف هستند زیرا می گویند سازمان بهداشت جهانی در نظر دارد مقرراتی مانند واکسیناسیون و قرنطینه را در صورت شیوع بیماری همه گیر وضع کند.

سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات با هدف دستیابی به یک توافق جهانی در مورد چگونگی مبارزه بهتر با همه گیری ها تا سال 2025 یا در صورت امکان زودتر به پایان می رسد.

تدروس آدهانوم؛ مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفت: «تصمیم‌های تاریخی اتخاذ شده امروز نشان‌دهنده تمایل مشترک کشورهای عضو برای محافظت از مردم خود و جهان در برابر تهدیدات اضطراری سلامت عمومی و همه‌گیری‌ها در آینده است.»

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا