سلامت خانواده

ارائه بیش از 76 هزار خدمات درمانی به زائران / لزوم رعایت نکات لازم برای پیشگیری از گرمازدگی

سید علی مرعشی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تعداد زائرانی که در سال جاری به سرزمین وحی مشرف شده اند، اظهار کرد: باید از مجموع زائران ایرانی که تا 24 دی ماه به سرزمین وحی مشرف شده اند، اطلاع داشت. ذی القعده; نزدیک به 54000 نفر هستند که 10000 زائر در مدینه و بقیه در مکه اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه از آغاز مناسک حج تاکنون بیش از 76 هزار و 500 خدمات درمانی به حجاج ارائه شده است، افزود: از این تعداد نزدیک به 48 هزار و 500 مورد ویزیت از کلینیک ها، درمانگاه ها و بیمارستان های تخصصی مکه و مدینه انجام شده است. برای زائران سرزمین وحی انجام شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور گفت: در حال حاضر 20 بیمار در بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه مکرمه بستری هستند و 26 زائر نیز در بیمارستان عربستان سعودی بستری هستند. که 14 نفر در اورژانس و 12 بیمار بستری هستند. و از این 12 بیمار هفت نفر دچار شکستگی های متعدد شده اند که شکستگی استخوان ران یکی از مهمترین موارد آن است.

مرعشی با اشاره به اینکه پنج زائر باید تحت عمل جراحی قرار می گرفتند، تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد شکستگی ها به زائران توصیه می شود در هنگام پیاده روی بسیار مراقب باشند، سطوح داخلی مسجدالحرام و صحن ها، لابی هتل ها سنگ پوش شده است. و چون نظافت مکرر در مکان های ذکر شده انجام می شود، احتمال بروز حادثه برای زائران وجود دارد، لذا مردم مواظب باشند که دچار شکستگی استخوان نشوند و زائران در سفر و استفاده از پله برقی نیز مراقب باشند تا آنجا وجود داشته باشد. برای آنها مشکلی نیست

وی با اشاره به نکاتی که زائران در خصوص گرمازدگی باید جدی گرفته و رعایت کنند، خاطرنشان کرد: نوشیدن آب و مایعات فراوان، قرار نگرفتن در فضاهای باز در هنگام تابش مستقیم نور خورشید و استفاده از چتر در مواقع امکان از نظر شرعی باعث می شود کمک. برای اینکه زائران دچار گرمازدگی نشوند، مردم مراقبت های لازم را به عمل آورند تا حج و مناسک حج را به سلامت به پایان برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا