سلامت خانواده

نرخ های مالیات در حال کاهش است – اقتصاد آنلاین

به گزارش اختاز آنلاین به نقل از اختاز نیوز، نگاه روند این مزیت را دارد که می توانیم تاثیر اقتصاد بر دیگر مسائل جامعه ایران و تاثیر اقتصاد بر آنها را در یک مجموعه تحلیل کنیم و همچنین پاسخی برای آن داشته باشیم. دلایل وضعیت اقتصادی فعلی اقتصاد کنونی ما محصول تلاش ها و تصمیماتی است که در دهه های گذشته گرفته شده است. امسال در این طرح از هر دهه سال های 1394، 1384، 1374، 1364، 1354 انتخاب شده است.

اختاز نیوز در سال 1403 در «نیم قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش های روزنامه های «اطلاعات» و «دنیای اختاز» هر روز روایتی انحصاری از اقتصاد ایران و جهان را به مخاطب ارائه می کند.

23 خرداد 1354; نرخ های مالیات کاهش می یابد

به منظور توزیع عادلانه‌تر درآمدها و ایجاد فرصت‌های گسترده‌تر برای سرمایه‌گذاری در استان‌ها به‌ویژه در مناطقی که سرمایه‌گذاری کافی صورت نگرفته، تغییرات اساسی در قانون مالیات بر درآمد ایجاد می‌شود.

بر این اساس نحوه وصول مالیات و ضوابط تعیین مالیات مودیان – به ویژه مالیات شرکتها – بازنگری شده و مقررات و قوانین جدیدی متناسب با تحولات اقتصادی و توسعه و رشد بیشتر کشور تدوین خواهد شد. این آیین نامه در قالب لایحه تهیه و تقدیم مجلس می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان همایش مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در اجرای فرمان امپراتور آریامهر مبنی بر صرفه جویی در هزینه ها، در این همایش کنترل هر چه بیشتر و موثرتر هزینه‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی مورد تاکید قرار گرفت و بدین منظور از این پس میزان هزینه و مصرف اعتبارات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی به‌صورت ماهانه کنترل می‌شود و برای اجرای آن، حسابداران وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران مالی سازمان های دولتی موظفند برآورد هزینه را در وزارتخانه های ذیربط به طور مستمر تهیه و به وزارت دارایی ارسال نمایند.

همچنین خاطرنشان شد رسیدن ایران به سطح پیشرفته ترین کشورهای صنعتی جهان سوم مستلزم آن است که سرانه سرمایه گذاری در کشور در مدت 10 سال به رقمی حدود 1000 دلار برسد.

یعنی سرمایه گذاری در اقتصاد کشور که در سال 1353 حدود 10 میلیارد دلار بود، در سال 64 به 42 میلیارد دلار می رسد که این رقم معادل 24 درصد تولید ناخالص داخلی ما در آن زمان خواهد بود.

13 خرداد 1364; برنامه های شیلات برای آزادی ماهیگیری

بر اساس برآوردها در آبهای جنوب ایران 350 تا 400 هزار تن ماهی ماکولا و به همین میزان ماهی غیر ماکولا وجود دارد که فقط یک دهم آنها را برداشت می کنیم.

معاون امور شیلات و آبزیان وزارت زراعت موضوع آزادی خرید و فروش ماهی را مطرح کرد و گفت: باید دو تذکر به صیادان و یکی به مصرف کننده بدهم.

صیادان مراقب باشند به دست دلالان نیفتند و به گونه ای عمل نکنند که واسطه ها از آنها سوء استفاده کنند و مصرف کنندگان نیز سعی کنند ماهی را گران نخرند و با توجه به حضور دلال ها در بازار ماهی دقت کنند. باید در نظر گرفت که امکان عرضه ماهی فاسد وجود دارد. دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا