سلامت خانواده

یک راه حل خطرناک برای کاهش وزن / جزئیات

به گزارش خبرآنلاین، چاقی یک بیماری مزمن پزشکی است که فرد را در معرض بسیاری از اثرات منفی سلامتی قرار می دهد. از جمله افزایش میزان بیماری های قلبی عروقی که می تواند منجر به سکته و حملات قلبی شود. افراد چاق نیز بیشتر از دیگران درد کمر و مفاصل، آپنه خواب و افسردگی را تجربه می کنند.

بزرگسالان با شاخص توده بدنی بالای 30 به عنوان چاق طبقه بندی می شوند. بزرگسالانی که حداقل از یکی از بیماری‌های مرتبط با وزن بالا مانند دیابت، فشار خون بالا یا کلسترول رنج می‌برند، در صورت داشتن شاخص توده بدنی 27 یا بالاتر به عنوان اضافه وزن طبقه‌بندی می‌شوند.

داروهای کاهش وزن که توسط سازمان های نظارتی دارو تایید شده اند می توانند به بیماران چاق و دارای اضافه وزن مبتلا به بیماری های مزمن مرتبط با وزن بالا کمک زیادی کنند. اما فقط به این دلیل که فردی واجد شرایط است به این معنی نیست که این داروها همیشه گزینه های مناسب برای آن فرد هستند.

همچنین برخی از افراد با تغییر رژیم غذایی و ورزش بدون مصرف دارو می توانند وزن خود را کاهش دهند.

علاوه بر این، نتایج برخی آزمایشات نشان داده است افرادی که سال ها از این داروها استفاده می کنند، پس از قطع آن کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند. بنابراین، این داروها باید همراه با تغییرات سبک زندگی مصرف شوند و برای افرادی که تمایلی به بهبود رژیم غذایی و تناسب اندام خود ندارند، راه حلی سریع نیستند.

در اکثر مطالعات انجام شده در مورد اثربخشی این داروها، شرکت کنندگان که به دو گروه دارویی و دارونما تقسیم می شوند، علاوه بر کاهش کالری دریافتی، ملزم به انجام تمرینات منظم در طول هفته هستند. بنابراین، اثربخشی ارزیابی شده برای این داروها همراه با تغییر سبک زندگی ظاهر می شود.

به گزارش یورونیوز، البته باید توجه داشت که برخی از داروهای کاهش وزن در مورد افرادی که داروهای دیگری مصرف می کنند یا برای زنان باردار مناسب نیستند، می توانند باعث تداخل دارویی شوند. بنابراین افراد چاق قبل از انتخاب و مصرف هر دارویی باید با پزشک و متخصص تغذیه خود مشورت کنند تا ضمن انتخاب داروی مناسب از رژیم غذایی مناسب و ورزش آگاه شوند.

همچنین به گفته کارشناسان، داروهای کاهش وزن را نباید از داروخانه های اینترنتی غیرقانونی خریداری کرد. زیرا جدای از عدم اطمینان در مورد اصالت دارو و دوز دقیق آن، دارو ممکن است آلوده باشد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا