کدام خدمات سرپایی تحت پوشش بیمه سلامت است؟

به گفته گروه اجتماعی آژانس خبری TASNIM ، مرکز امور مشتری و اطلاعات سازمان بیمه درمانی ایران ، سؤالات بیمه شده درباره خدمات سرپایی تحت پوشش سازمان به شرح زیر پاسخ داده شده است:
خدمات سرپایی بخش مهمی از بیمه شده بهداشت را شامل می شود. از یک پزشک عمومی یا بازدید ویژه به داروها ، آزمایش ، رادیولوژی و خدمات توانبخشی. آشنایی با جزئیات این خدمات ، نحوه استفاده و میزان تعهدات بیمه درمانی باعث می شود بازدید شما از مراکز پزشکی آسانتر و ارزان تر شود.
کدام خدمات سرپایی تحت پوشش بیمه درمانی است؟
خدمات سرپایی تحت پوشش عبارتند از:
بازدید از پزشک عمومی ، متخصص و متخصص (در مراکز پیمانکاری)
آزمایش های تشخیصی ضروری ، خدمات تصویربرداری (رادیولوژی ، سونوگرافی ، سی تی اسکن و غیره)
لیست رسمی دارویی فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتاردرمانی و نوری (با پیام رسان پزشک)
برخی از خدمات دندانپزشکی (محدود به گروه های خاص)
برای استفاده از این خدمات چه اسنادی لازم دارید؟ کد ملی یا کتاب بیمه (در صورت فعال بودن) ، اطلاعات را در سیستم کپی الکترونیکی ، کپی پزشک یا مراجعه به پزشک خانواده ثبت کنید (برای وجوه مشمول سیستم ارجاع)
سهم بیمه شده برای خدمات سرپایی چیست؟
در مراکز دولتی و عمومی: سهم بیمار معمولاً بین 10 تا 30 درصد تعرفه در مراکز پیمانکاری خصوصی: سهم بیمار بسته به نوع خدمات و تعرفه ها بیشتر خواهد بود.
آیا می توانم برای خدمات مواد مخدر یا سرپایی به مراکز قرارداد غیر طبیعی بروم؟
به طور معمول ، برای استفاده از تعهدات بیمه باید به مراکز پیمانکاری مراجعه کنید. اگر مجبور شوید به قرارداد غیر طبیعی بروید ، می توانید فقط در برخی شرایط آسیب متفرقه دریافت کنید.
آیا برای تهیه دارو به نسخه الکترونیکی نیاز دارید؟ بله در سیستم کپی الکترونیکی ، پزشک نسخه را ثبت می کند و داروخانه نسخه را از طریق کد ملی شما مشاهده می کند و دارو را تحویل می دهد.
اگر هنگام مراجعه به یک داروخانه یا مرکز پزشکی مشکلی دارید ، چه کاری باید انجام دهید؟ می توانید با شماره 1666 سیستم تلفنی تماس بگیرید یا به سیستم شهروندی بیمه درمانی بروید و مشکل را ثبت کنید. اگر نسخه ثبت نشده یا ناقص نیست ، باید با پزشک خود تماس بگیرید.
پایان پیام/