سلامت خانواده

آیا ارائه کارت ملی برای نسخه الکترونیک در داروخانه ها ضروری است؟

به گزارش خبرآنلاین، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نسخه الکترونیکی در داروخانه ها با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیکی و شماره ملی انجام می شود و نیازی به ارائه اصل نیست. کارت ملی یا شناسنامه».

ایسنا در خبری نوشت: مهدی رضایی درباره تصویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر الزام ارائه اصل کارت ملی برای دریافت دارو در داروخانه ها، افزود: چنین دستورالعملی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران صادر نشده است و بیمه شدگان فقط می توانند. با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیکی و شماره ملی به متصدی داروخانه، اقدام به نسخه نویسی نمایید.

وی ادامه داد: یکی از مزیت های طرح نسخه الکترونیک از ابتدا تسهیل در روند دریافت خدمات برای بیمه شدگان است و سازمان بیمه سلامت ایران همواره در راستای رفع موانع و مشکلات احتمالی بیماران گام بر می دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، رضایی گفت: در ابتدای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، داروخانه ها با کارت شناسایی عکس دار و کد ملی احراز هویت می کردند، اما در حال حاضر چنین دستورالعملی صادر نشده است. و فقط کد رهگیری و شماره ملی را به اپراتور داروخانه ارائه می کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران تقاضا داریم آخرین اخبار و دستورالعمل های پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران را پیگیری کرده و در صورت نیاز به سوالات خود پاسخ دهند. سامانه تلفنی 1666 سازمان بیمه. سلامتی ایران را بدست آوریم.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا