اخبار سلامت

نسخه پیچی در داروخانه ها بدون کارت ملی انجام می شود

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، مهدی رضایی; معاون بیمه سلامت و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: نسخه الکترونیک در داروخانه ها با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیکی و شماره ملی انجام می شود و نیازی به ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه نیست.

وی افزود: هیچ دستورالعملی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران برای ارائه اصل کارت ملی صادر نشده است و بیمه شدگان تنها با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیکی و شماره ملی به متصدی داروخانه می توانند برای دریافت نسخه اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از مزیت های طرح نسخه الکترونیک از ابتدا تسهیل در روند دریافت خدمات برای بیمه شدگان است و سازمان بیمه سلامت ایران همواره در راستای رفع موانع و مشکلات احتمالی بیماران گام بر می دارد.

رضایی گفت: در ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک داروخانه ها با کارت شناسایی عکس دار و کد ملی احراز هویت می کردند اما در حال حاضر چنین دستورالعملی صادر نشده است و تنها کافی است کد رهگیری و شماره ملی ارائه شود. به متصدی داروخانه

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران تقاضا داریم پاسخ سوالات خود را از سامانه تلفنی 1666 سازمان بیمه سلامت ایران دریافت کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا