سلامت خانواده

عواقب مصرف نمک بدون ید/ اهمیت درمان اختلالات تیروئید در بارداری

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا سرباشی با بیان اینکه تیروئید بزرگترین غده درون ریز بدن است، هورمون های تیروئید را برای عملکرد صحیح و دقیق کل بدن ضروری دانست و اظهار داشت: هرگونه اختلال در عملکرد غده تیروئید و یا ترشح هورمون های آن می تواند باعث اختلال در عملکرد شود. در بدن، اگرچه اختلالات تیروئید در زنان شایع تر از مردان است، اما در تمام دنیا این اختلالات در هر دو جنس و در تمام سنین شایع است.

وی با اشاره به اینکه عوامل زیادی در بروز اختلالات تیروئید نقش دارند، افزود: کمبود ید در غذای روزانه، دیابت، مصرف مداوم برخی داروها و مصرف دخانیات (سیگار، قلیان) در بروز اختلالات تیروئیدی موثر است. و مصرف نمک های غیر معدنی تصفیه شده و بدون ید اثرات نامطلوبی بر عملکرد تیروئید خواهد داشت.

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری معاونت بهداشت بر لزوم درمان اختلالات تیروئید در زنان باردار تاکید کرد و گفت: بی توجهی به درمان مشکلات تیروئید در زنان باردار ممکن است عوارض جدی در مادر و جنین به دنبال داشته باشد.

سربری ادامه داد: سرطان تیروئید یکی از بیماری های غده تیروئید است و اکثر سرطان های تیروئید در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند که اغلب ندول های تیروئید هستند. غیر سرطانی وجود دارد، اما رعایت همه آنها ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا