سلامت خانواده

کاهش تصادفات جاده ای منوط به ارائه برنامه های اولویت دار دستگاه های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدمحمد اسماعیل مطلق در جلسه کارگروه تخصصی حوزه سلامت با موضوع بررسی و نهایی شدن نویسنده مصوبات سلامت و ایمنی تردد، ضمن ابراز تاسف و تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و یارانش، با اشاره به سخنان رئیس جمهور شهید در شانزدهمین جلسه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی، اظهار داشت: موضوع پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای و رانندگی که یکی از عوامل مهم جراحت، ناتوانی و فوت است میر در کشور و یکی از موضوعات مورد تاکید ایشان بوده است.

وی افزود: از آنجایی که تغییر و کاهش تصادفات جاده ای در کشور نیازمند همکاری همه سازمان ها و نهادها است زی نقش بله، ارائه پیش نویس و برنامه های مورد نیاز در این خصوص در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی این دولت در دستور کار این دبیرخانه قرار دارد.

در ادامه این جلسه همایون صادقی رئیس کمیته فنی ایمنی و سلامت ترافیک و مرجع سلامت و ترافیک ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در طی دو سال از پیشنهاد این برنامه به دبیرخانه شورای عالی بهداشت و ایمنی مواد غذایی و تعیین تدابیر خاص در این زمینه، راهکارهای مدیریت رانندگی را در چارچوب وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصوبات مذکور ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، جلسه کارگروه تخصصی معاونت بهداشتی با موضوع بررسی و نهایی شدن پیش نویس مصوبات سلامت و ایمنی ترافیک با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی برگزار شد. و نمایندگان اعضای کمیسیون دائمی زیر نظر این شورا.

بر اساس این گزارش، در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای مذکور، پیش نویس مصوبات جهت ارسال به شورای عالی بهداشت و ایمنی مواد غذایی مورد بررسی قرار گرفت و اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در این جلسه نمایندگانی از اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی و نمایندگان سایر سازمان ها زی نقش شامل پلیس راهنمایی و رانندگی، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان اورژانس، سازمان پزشکی قانونی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان اداری و استخدامی و مرکز علمی ضربه حضور داشتند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا