اخبار سلامت

4.5درصد ایرانی ها قلیان می کشند/ علت افزایش گرایش به مصرف

بهزاد ولی زاده در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات از افزایش مصرف قلیان در بین زنان و مردان ایرانی خبر داد و اظهار داشت: مهمترین دلیل افزایش مصرف قلیان در کشور در حال افزودن طعم به آن است. افزودن عطر به تنباکو تندی دود قلیان را کاهش می دهد و مواد شیمیایی افزوده شده به قلیان باعث می شود فرد از مصرف قلیان و تنباکو احساس بدی نداشته باشد.

وی افزود: از سوی دیگر گذاشتن نام میوه ها بر روی تنباکوهای معطر باعث گمراهی مردم و عدم توجه مصرف کنندگان به مضرات و عوارض دخانیات می شود.

هیئت مقررات زدایی ممنوعیت استفاده از تنباکوهای معطر را لغو کرد!

ولی زاده ادامه داد: هیات مقررات زدایی موضوع ممنوعیت استفاده از طعم دهنده ها در دخانیات را زیر سوال برد و آن را مانع کسب و کار دانست. این موضوع باعث شد تا وزارت صنعت مجوز تولید تنباکوی معطر در کشور را صادر کند و در حال حاضر ده ها کارخانه تولید تنباکوی معطر در کشور داریم.

4.5 درصد ایرانی ها قلیان می کشند!

رئیس دبیرخانه ملی مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت از افزایش مصرف قلیان در گروه سنی بالای 18 سال در دهه گذشته خبر داد و گفت: مصرف قلیان در سال 1400 نسبت به سال 1394 بیش از 50 درصد افزایش داشته است. بر اساس آمارهای موجود حدود 4.5 درصد از جمعیت بالای 18 سال کشور قلیان مصرف می کنند که 5.56 درصد مردان و 3.64 درصد زنان را شامل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا