سلامت خانواده

کمک 300 میلیارد تومانی کمیته امداد به این بیماران

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی احمدلو با اشاره به حمایت کمیته امداد از بیماران مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج، گفت: از ابتدای تاسیس کمیته امداد، این نهاد علاوه بر انواع مختلف خدمات به بیماران خود، در حوزه بهداشت، درمان و بیمه خدمات متنوعی ارائه کرده است، به ویژه پس از استقرار معاونت و اداره کل بهداشت، درمان و بیمه در کمیته امداد، به این موضوع در مطالبی بیشتر پرداخته شده است. به صورت تخصصی، به گونه ای که بیماران خاص و صعب العلاج در اولویت قرار گیرند، دستور کار تعیین و سپس شناسایی این افراد در سامانه های کمیته امداد تکمیل شد.

وی ادامه داد: در سال 1401 دولت با تصویب شورای اسلامی، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج را در سازمان بیمه سلامت تاسیس کرد و در نهایت در نیمه دوم همان سال با منابع مالی 5 نفر شروع به کار کرد. همات ها.

به گفته احمدلو، تاکنون سازمان بیمه سلامت با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت بیش از ۱۱۳ نوع بیماری را شناسایی و سازمان های بیمه گر را موظف به برچسب گذاری کرده است.

مدیرکل سلامت، بیمه اجتماعی و درمان کمیته امداد با بیان اینکه اعتبارات این صندوق در سال 1402 به 7 همات و در سال 1403 به 9 همات افزایش یافت، اظهار داشت: در ابتدای تاسیس این صندوق به دلیل تکمیل نشدن بستر نرم‌افزاری و شناسایی بیماران ابتدا هزینه‌های خود را پرداخت می‌کردند و سپس مبالغ خسارت را از سازمان بیمه سلامت یا سازمان‌های بیمه‌گر دریافت می‌کردند، اما طی سال گذشته بیمه سلامت کسر می‌کرد. سهم صندوق از قبض بیمار هنگام دریافت خدمات برای حدود 55 نوع بیماری که شیوع بیشتری دارند. بیماران می توانند خدمات را با سهولت بیشتری دریافت کنند و برای دریافت مطالبات بیمه نامه نیازی به ارائه مدارک پزشکی ندارند.

بر اساس اظهارات احمدلو، تا 95 درصد اعتبارات صندوق هنگام دریافت خدمت به صورت سیستمی محاسبه و لحاظ می شود و 5 درصد نیز در قالب خسارت کمک می شود.

وی در ادامه به آمار جمعیت مبتلایان به بیماری های خاص اشاره کرد و گفت: 86 هزار و 885 بیمار تحت پوشش کمیته امداد دارای بیماری های خاص و صعب العلاج هستند که از این تعداد بیش از 30 هزار نفر در فهرست بیماری های صندوق بیماری های خاص قرار دارند. و صعب العلاج شده اند. از بین این 86 هزار و 885 بیمار لاعلاج، 32 هزار و 634 نفر محصور در خشکی هستند که هزینه های درمان آنها بسیار بالاست و 15 هزار نفر از این افراد مبتلا به سرطان هستند.

به گفته مدیرکل سلامت، بیمه اجتماعی و درمان کمیته امداد، کمیته امداد به جز صندوق حمایت از بیماری های خاص و صعب العلاج، ۷۲۲ میلیارد تومان برای درمان مددجویان خود در سال گذشته اختصاص داده است که نزدیک به ۳۰۰ میلیارد آن مربوط است. به بیماران صعب العلاج و محصور در خشکی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا