اخبار سلامت

34 درصد دستیاران پزشکی در ایران افکار خودکشی دارند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، اخیرا مطلب کوتاهی درباره «خودکشی دستیاران پزشکی» (ساکنان) در ایران در مجله «لانست» منتشر شده است.

در این مقاله که توسط یک محقق ایرانی نوشته شده است به دلایل خودکشی ساکنان کشورمان پرداخته شده است.

34 درصد دستیاران پزشکی افکار خودکشی دارند

بر اساس این گزارش، خودکشی یک نگرانی جدی اما قابل پیشگیری بهداشتی در سراسر جهان است. پزشکان در مقایسه با جمعیت عمومی، نرخ بسیار نگران کننده ای در خودکشی دارند.

خودکشی دستیاران پزشکی در ایران نیز به یک معضل جدی تبدیل شده است. یک بررسی مقطعی نشان داد که حدود 34 درصد از دستیاران پزشکی در ایران افکار خودکشی را تجربه کرده اند!

گزارشی در The Lancet ادعا می کند که به طور متوسط ​​سالانه 13 مرگ خودکشی در میان دستیاران پزشکی وجود دارد.

این گزارش درباره دلایل خودکشی دستیاران پزشکی می افزاید: دستیاران پزشکی در ایران شیفت های طولانی کار می کنند و حقوق کمی دارند. طبق قانون، ساکنین از طبابت و ایجاد مطب در خارج از بیمارستان های دولتی منع شده اند.

همچنین بسیاری از این پزشکان در بیمارستان‌ها با پرخاشگری و خشونت مواجه می‌شوند و فشار کاری زیادی برای آنها وجود دارد، بنابراین ممکن است این پزشکان به دلیل انگی که ممکن است به آنها وارد شود یا معتقدند دیگران از درخواست کمک تخصصی خودداری کنند. ممکن است آنها را ناتوان در نظر بگیریم.

راه حل برون رفت از بحران اقامت

در این گزارش راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت بحرانی ساکنان ایران ذکر شده است. نویسنده مقاله معتقد است مجموعه اقداماتی از پیشگیری تا بهبودی باید در سطوح فردی و سازمانی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای پزشکی و شورای عالی بیمه اجرا شود.

عدم تعادل بین ساعات کار، حجم کار و مسئولیت حرفه ای با درآمد، نگرانی اصلی است که نیاز به اولویت بندی نیازهای معیشتی، رفاهی و اسکان دستیاران پزشکی را برجسته می کند.

این سوال هم وجود دارد که اگر دانشجوی پزشکی تمام وقت کار می کند چرا استخدام نمی شود؟ بنابراین به نظر می رسد با تبدیل دوره اقامت به شغل، مشکلاتی از جمله ساعات کار، بیمه، پرداخت ها و کمک هزینه ها برطرف شود.

همچنین راه حل دیگر این است که اگر بودجه کافی برای پرداخت بیشتر دستیاران پزشکی وجود ندارد، اجازه کار خارج از سیستم دولتی را داشته باشند.

در این مقاله تجدید نظر در حقوق، افزایش سالانه تعرفه های پزشکی متناسب با تورم یا بالاتر از آن، ارتقای کیفیت اسکان از جمله تسهیلات رفاهی دستیاران خارج از محل کار و در نهایت مشورت با نمایندگان ساکنان را راه حل می داند. رو به جلو.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا