سلامت خانواده

قرار گرفتن زودهنگام با بادام زمینی از آلرژی جلوگیری می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی به گفته محققان، کودکانی که از بدو تولد تا سن 5 سالگی به طور منظم از محصولات بادام زمینی تغذیه می‌کردند، 71 درصد کمتر در معرض ابتلا به آلرژی به بادام‌زمینی تا رسیدن به سنین نوجوانی بودند.

دکتر جین مارازومدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی گفت: «این مطالعه باید اعتماد والدین و مراقبان را تقویت کند که تغذیه کودکان با محصولات بادام‌زمینی از دوران نوزادی طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده می‌تواند محافظت پایداری در برابر حساسیت به بادام‌زمینی ایجاد کند.»

مارازو وی افزود: “اگر این استراتژی ساده و ایمن به طور گسترده اجرا شود، می تواند از ده ها هزار مورد آلرژی به بادام زمینی جلوگیری کند.”

برای این مطالعه، محققان بیش از 500 کودک را که قبلا در یک آزمایش بالینی در معرض قرار گرفتن در معرض بادام زمینی به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از حساسیت به بادام زمینی شرکت کرده بودند، ردیابی کردند.

نیمی از کودکان از دوران نوزادی به طور منظم بادام زمینی می خوردند، در حالی که نیمی دیگر از بادام زمینی اجتناب می کردند.

محققان دریافتند که ورود زودهنگام بادام زمینی به رژیم غذایی آنها خطر ابتلا به آلرژی به بادام زمینی را تا سن 5 سالگی تا 81 درصد کاهش می دهد.

این مطالعه جدید کودکان را تا سنین نوجوانی با میانگین سنی 13 سال دنبال کرد.

محققان دریافتند که بیش از 15 درصد از کودکانی که در دوران نوزادی از مصرف بادام زمینی اجتناب می کردند، اکنون به بادام زمینی آلرژی دارند، در مقایسه با بیش از 4 درصد کودکانی که از سنین پایین در معرض بادام زمینی قرار داشتند.

به گفته محققان، این نشان می‌دهد که اثر محافظتی مصرف اولیه بادام‌زمینی در طول زمان باقی می‌ماند، بدون اینکه نیازی به مصرف مداوم بادام‌زمینی در دوران کودکی و نوجوانی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا