سلامت خانواده

«خالکوبی» می تواند با خطر ابتلا به سرطان خون مرتبط باشد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی D News، محققان سوئدی تاکید کردند که این یافته ها زودرس است و برای تایید هر گونه ارتباط بین این دو، مطالعات بیشتری مورد نیاز است خال کوبی و سرطان خون

«کریستال نلسون» سرپرست تیم تحقیقاتی از دانشگاه مرطوب سوئد گفت: «مردم احتمالاً می خواهند هویت خود را از طریق آن بیان کنند خال کوبی ادامه دهید، و بنابراین بسیار مهم است که ما به عنوان یک جامعه بتوانیم از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنیم. خوب است که بدانیم خال کوبی این می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد و اگر علائمی را تجربه کنید که فکر می کنید می تواند باشد خال کوبی اگر نگران هستید، باید به پزشک مراجعه کنید.»

در این مطالعه تیم نلسون آن‌ها پاسخ‌های پرسشنامه‌ای را که توسط تقریباً 4200 بزرگسال پر شده بود، بررسی کردند که حدود 1400 نفر از آنها بین سنین 20 تا 60 سال به لنفوم مبتلا بودند.

نلسون پس از در نظر گرفتن سایر عوامل مرتبط مانند سیگار کشیدن و سن، متوجه شدیم که خطر ابتلا به لنفوم در افرادی که خال کوبی 21 درصد بیشتر بودند. لنفوم نوع نادری از سرطان خون است و اکنون نتایج آن باید در مطالعات دیگر تایید و بررسی شود.

محققان دریافتند که اندازه a خال کوبی کوچک یا بزرگ بودن تفاوتی در خطر ابتلا به لنفوم ایجاد نمی کند.

نلسون وی گفت: ما هنوز دلیل این امر را نمی دانیم. فقط می توان آن را حدس زد خال کوبیبدون در نظر گرفتن اندازه، باعث ایجاد التهاب با درجه پایین در بدن می شود که به نوبه خود می تواند باعث سرطان شود. بنابراین تصویر پیچیده‌تر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می‌کردیم.”

او توضیح داد: «ما می دانیم که وقتی جوهر می شود خال کوبی به پوست تزریق می شود، بدن آن را به عنوان چیزی خارجی که نباید وجود داشته باشد تعبیر می کند و سیستم ایمنی بدن فعال می شود. بخش بزرگی از جوهر به دور از پوست به غدد لنفاوی منتقل می شود که در آنجا رسوب می کند.

گروه ها نلسون مطالعات بیشتری در مورد اینکه آیا برنامه ریزی شده است خال کوبی ممکن است با سایر اشکال سرطان مرتبط باشد یا نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا