سلامت خانواده

به این ترتیب کمتر احساس تنهایی خواهید کرد

به گزارش خبرآنلاین، یک مطالعه جدید نشان داد که سلامت خواب بهتر با سطوح کمتر احساس تنهایی مرتبط است و این ارتباط در جوانان بیشتر است.

فارس در این خبر نوشت: نتایج این تحقیق حاکی از آن است که خواب بهتر در کاهش چشمگیر احساس تنهایی به طور کلی و همچنین «تنهایی عاطفی» و «تنهایی اجتماعی» موثر است.

“تنهایی یک بحران فوری بهداشت عمومی است و نیاز فوری برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی وجود دارد که آن را بهتر درک کرده و به آن رسیدگی کنند.” این را جوزف دزیرزوسکی، نویسنده و محقق اصلی این مطالعه می‌گوید. دکتر تأکید می‌کند: «تحقیق ما نقش مهمی را که خواب در درک تنهایی در طول زندگی بزرگسالی ایفا می‌کند برجسته می‌کند، شاید تلاش برای بهبود سلامت خواب بتواند تأثیر مفیدی بر تنهایی، به‌ویژه برای جوانان داشته باشد».

تنهایی یک بحران جدی در آمریکا است

در سال 2023، هشداری درباره یک بحران بهداشت عمومی ناشی از تنهایی، انزوا و قطع ارتباط در آمریکا صادر شد. این هشدار نشان می‌دهد که حتی قبل از شروع همه‌گیری کووید-19، تقریباً نیمی از بزرگسالان آمریکایی سطوح قابل اندازه‌گیری تنهایی را تجربه کرده‌اند.

به گفته محققان این مطالعه، تلاش‌ها و برنامه‌هایی با هدف کاهش احساس تنهایی باید بر ارتقای خواب سالم به‌ویژه در میان جوانان تاکید داشته باشد.

نتایج این مطالعه در نشست سالانه “SLEEP 2024” ارائه خواهد شد.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا