سلامت خانواده

هشدار سازمان بازرسی به بانک ها در خصوص سود

به گزارش اخطار آنلاین به نقل از ایسنا، ستار شیرعلی، معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای الزام بانک ها به رعایت موارد مذکور را به تمامی بانک ها و موسسات اعتباری یادآور شد.

وی در این نامه نوشته است: افزایش نرخ سود سپرده های بانکی در برخی بانک ها و عدم رعایت مقررات بانک مرکزی در این خصوص (بخشنامه های منتهی به 280373/01 مورخ 10/11/1401) علاوه بر اینکه موجب افزایش قیمت تمام شده پول، اما رقابت ناسالم در شبکه بانکی به منظور جذب حداکثری منابع را افزایش داده است. به گونه ای که برخی از بانک ها بدون توجه به پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیر افزایش سود سپرده سپرده گذاران بر تراز مالی بانک، علیرغم هشدارهای قبلی، با هدف حفظ و افزایش سهم خود از منابع سپرده، همچنان در پی آن هستند. جذب سپرده با افزایش نرخ سود سپرده که در نهایت منجر به تشدید نارضایتی در برخی بانک ها می شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مفاد نامه مذکور موضوع نحوه پرداخت سود سپرده های بانکی در سطح تمامی بانک ها و کل کشور برای سال 1403 در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع در شرایط کنونی در صورت مشاهده تخلف نظام بانکی از بخشنامه های بانک مرکزی، اقدامات قانونی لازم در رابطه با عملکرد غیرقانونی مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک ها از سوی آن سازمان انجام خواهد شد.

وی از بانک مرکزی خواست تا بر عملکرد شبکه بانکی در این خصوص نظارت مستمر داشته باشد و اقدامات آن بانک را به سازمان بازرسی کل کشور گزارش دهد.

ضمناً مردم می توانند تخلفات احتمالی بانک ها و موسسات اعتباری را به پورت 136 اطلاع دهند تا با هر گونه تخلف در این زمینه حسب مورد برخورد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا