سلامت خانواده

کدام مناطق جهان بیشترین کمبود پرستار را خواهند داشت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در اجلاس جهانی سالانه پرستاری و مامایی که به طور مشترک توسط سازمان بهداشت جهانی برگزار شد، انجمن بین المللی پرستاران و کنفدراسیون اینتر بین المللی ماماها در ژنو برگزار شد، شرکت کرد.

حضور نماینده پرستاری کشورمان در جلسه حضوری پس از چهار سال و در شرایطی صورت گرفت که در سال های اخیر به دلیل پاندمی با توجه به بیماری کووید-19، این جلسه به صورت آنلاین برگزار شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، اهداف این نشست دو روزه را ارتقای رهبری پرستاری و مامایی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی عنوان کرد. بین المللی در حوزه نیروی کار نظام سلامت و اولویت‌های بهداشت جهانی، ارزیابی پیشرفت‌ها و تسریع در اجرای دستورالعمل‌های راهبردی جهانی پرستاری و مامایی (2021-2025) و تقویت مشارکت برای ارائه گزارش‌های داده‌ای از وضعیت پرستاری و مامایی در جهان

عبادی افزود: در این جلسه ضمن بحث و بررسی موضوعات مرتبط با پرستاران و ماماها به عنوان بزرگترین گروه ارائه دهندگان خدمات سلامت در جهان، تجربیات و درس های آموخته شده از برخی کشورها در مورد نحوه مدیریت این چالش ها ارائه شد.

وی ادامه داد: سخنرانان بر اشتغال 29 میلیون پرستار و 2 میلیون و 200 هزار نفر تاکید کردند مامان در جهان و به حداقل 4.5 میلیون پرستار و مامان تا سال 2030، آنها بیشترین کمبود را در منطقه مدیترانه شرقی، آفریقا، آسیای جنوب شرقی و بخش هایی از آمریکای لاتین ذکر کردند.

عبادی در حاشیه این دیدار با مقام ارشد گروه پرستاری سازمان جهانی بهداشت، مدیران ارشد ICN و اعضای هیئت‌های مختلف از کشورهای منطقه و سایر کشورها دیدار و دیدگاه‌های خود را در خصوص اشتراک‌گذاری توانمندی های ایران در حوزه پرستاری و دستاوردهای چند سال اخیر در این زمینه. خواستن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا