سلامت خانواده

علائم مسمومیت با قارچ سمی

به گزارش خبرآنلاین، انسیه لطفعلی با بیان اینکه شایع ترین علامت مسمومیت با قارچ سمی سوزش سر دل است، گفت: علائم گوارشی مانند سوزش سر دل، استفراغ یا سردرد، سرگیجه یا افزایش ضربان قلب از جمله علائم مسمومیت با قارچ سمی است. .

مهر در خبری نوشت: وی افزود: از دیگر علائم مسمومیت با قارچ افزایش ضربان قلب، قرمزی پوست و افزایش دمای پوست صورت یا بدن است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در موارد شدیدتر که سموم بیشتر و یا قارچ ها مسمومیت بیشتری دارند، فرد دچار عوارض بیشتری می شود، افزود: تشنج، مشکلات تنفسی یا نارسایی کلیه از دیگر عوارض مسمومیت با قارچ است.

وی با بیان اینکه در برخی موارد مشکلات استفاده از قارچ سمی می تواند خطرات جدی تری را به دنبال داشته باشد، ادامه داد: حتی در برخی موارد استفاده از قارچ سمی فرد را به کما می برد و یا منجر به مرگ می شود.

لطف علی افزود: هر چقدر که فرد بعد از مصرف قارچ علائم بیشتری و سریعتر نشان دهد در مقایسه با فردی که بعد از 6 تا 8 ساعت دچار علائم می شود با عوارض کمتری مواجه خواهد شد. یعنی بهتر است این سوال را بپرسید که آیا بیمار چند ساعت قبل قارچ سمی مصرف کرده است یا خیر، به محض مراجعه بیمار به مرکز درمانی، هر چه ساعاتی که از بروز علائم در فرد گذشته باشد، جدی تر است. تحقیقات باید باشد.

این کارشناس قارچ شناسی پزشکی با بیان نحوه تشخیص تجربی قارچ سمی از قارچ خوراکی، گفت: این کار نیاز به مهارت دارد و فقط قارچ شناس یا فردی با مهارت و تخصص کافی می تواند این موضوع را تشخیص دهد. ; افراد غیرمتخصص نمی توانند قارچ های سمی را از غیرسمی با نگاه به ظاهر قارچ تشخیص دهند.

وی افزود: گروهی از قارچ ها به نام خانواده آمانیتا هستند، این قارچ ها سمی ترین و کشنده ترین قارچ ها هستند. اگر در طبیعت قارچی وجود داشته باشد که دارای قارچ سفید باشد، به احتمال زیاد سمی است و همچنین رنگ قرمز در ساقه یا کلاهک قرمز قارچ وجود دارد. ، علامت هشدار دهنده سمی بودن آن است.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به نظر می رسد باید به همه مردم اعلام کنیم که تمام قارچ هایی که در طبیعت وجود دارد سمی هستند و قارچ های خوراکی مورد نیاز را از فروشگاه ها تهیه کنند.

وی با بیان اینکه مسمومیت با قارچ بستگی به میزان مصرف، نوع قارچ و زمان مراجعه به پزشک دارد، ادامه داد: معمولا در مراحل اولیه مسمومیت، درمان ها موثر است اما در صورت مسمومیت شدید یا از دست دادن هوشیاری. ، درمان های پیچیده تری در مراکز تخصصی مورد نیاز است. در این مواقع بهتر است اطرافیان مقداری از قارچ مصرفی فرد مسموم را به همراه داشته باشند تا میزان مسمومیت و خطرات احتمالی سریعتر تشخیص داده شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا