سلامت خانواده

خواص سرکه سیب برای کاهش وزن و درمان کبد چرب + عوارض و نحوه مصرف

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برخی تصور می کنند سرکه سیب تنها یک چاشنی پرکاربرد است، اما خواص سرکه سیب آن را به ترکیبی شفابخش برای درمان بیماری های مختلف تبدیل می کند، زیرا حاوی مواد معدنی و ویتامین های زیادی است. سرکه سیب از تخمیر طولانی به دست می آید، پروبیوتیک های مختلف را فعال می کند، کالری بسیار کمی دارد، می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند و شدت علائم را کاهش دهد.

متخصصان طب سنتی بر این باورند که سرکه دارای طبیعت سرد و خشک است، بنابراین برای درمان بیماری هایی که به دلیل غلبه طبع گرم به وجود می آیند بسیار مفید است، البته خواص سرکه سیب برای خانم ها و آقایان یکسان است و هیچ گونه منع مصرفی ندارد. برای استفاده از آن اما مردان ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد سرکه سیب دچار خستگی شوند.

سرکه سیب مانند سایر انواع سرکه اسیدی است، بنابراین بهتر است آن را بدون رقیق ننوشید. برای مصرف سرکه سیب بهتر است یک (یا حداکثر دو) قاشق از آن را به یک لیوان آب اضافه کنید، در غیر این صورت سرکه سیب برای مری خیلی اسیدی شده و باعث ایجاد مشکلاتی حتی بوی سرکه سیب غلیظ می شود. . به دلیل خاصیت اسیدی آن، می تواند باعث ایجاد شرایطی مانند سوختگی در ریه ها شود.

علاوه بر این فراموش نکنید که برخی از غذاها ممکن است اثر سرکه را کاهش داده یا افزایش دهند و برای ایمنی بیشتر، بهتر است سرکه سیب رقیق شده را با معده خالی بنوشید، این روش برای صبح و برای شروع روز مناسب است. اما برای قبل از خواب بهتر است. از آن اجتناب کنید.

خواص سرکه سیب

از مهم ترین فواید سرکه سیب برای سلامتی و کنترل بیماری های مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد عفونی کننده قوی
  • کمک به کنترل دیابت
  • درمان اگزمای پوستی
  • بهبود سندرم پلی تخمدان کیستیک
  • آنتی باکتریال و ضد قارچ
  • بهبود سلامت پوست

بهترین زمان استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن

در طب سنتی مصرف سرکه سیب و سیاه دانه برای کاهش وزن توصیه می شود. قرص سرکه سیب برای لاغری شکم نیز یکی از محصولاتی است که در برخی داروخانه ها به فروش می رسد و در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب می تواند برای کاهش چربی شکم مفید باشد.

بهترین زمان استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن قبل از غذا است، می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری از آن را در مقدار مشخصی مایع مانند آب یا نوشیدنی های دیگر حل کنید، همچنین می توانید از آن در تهیه سس سالاد یا در غذای خود استفاده کنید. . انجام می شود تا خاصیت چربی سوزی آن تاثیرگذار باشد.

یکی دیگر از دلایل تاثیر سرکه سیب در کاهش وزن، تاثیر آن در ایجاد احساس سیری در افراد است. با ایجاد احساس سیری در افراد، افراد غذای کمتری می خورند، که در مطالعه ای بر روی 175 نفر ثابت شد که کاهش چربی دور شکم و همچنین کاهش وزن تأثیر داشته است، اگرچه این مطالعات در مدت زمان محدودی انجام شده است و ممکن است اثر متفاوتی داشته باشد یا اثر خود را در دراز مدت از دست بدهد.

فواید سرکه سیب قبل از خواب چیست؟

بسیاری از افراد بر این باورند که خوردن سرکه سیب قبل از خواب برای کاهش وزن موثر است، اما در واقع با خوردن آن قبل از خواب، قند خون کاهش می یابد و در نتیجه اگر صبح ها قند خود را آزمایش کنید، ناشتا خواهید بود. قند 4 درصد کمتر می شود، اما نمی توان گفت برای کاهش وزن موثر است.

تاثیر سرکه سیب در درمان کبد چرب

سرکه سیب ناشتا می تواند در درمان کبد چرب موثر باشد، زیرا با دفع سموم بدن به کاهش چربی های انباشته شده در بدن و بهبود عملکرد کبد کمک می کند، بنابراین مصرف آن را به مقدار کم شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.

خواص سرکه سیب برای قلب و فشار خون

به دلیل وجود اسید استیک، سرکه سیب می تواند سطح کلسترول خون را کاهش داده و در نتیجه گرفتگی رگ های خونی را کاهش داده و بیماری های قلبی را درمان کند. کلروژنیک این یک آنتی اکسیدان قوی است که در ترکیبات سرکه سیب وجود دارد اکسید شده از تشکیل کلسترول جلوگیری می کند.

خواص سرکه سیب طبیعی برای فشار خون نیز به اثبات رسیده است و می تواند به طور موثری آن را کاهش دهد، به این ترتیب مصرف سرکه سیب به طور غیرمستقیم از طریق کنترل فشار خون بر سلامت قلب تاثیر می گذارد.

خواص سرکه سیب برای کاهش وزن و درمان کبد چرب + عوارض و نحوه مصرف

تاثیر سرکه سیب بر معده

مشکلات و ناراحتی های رایج معده مانند هضم کند یا سنگین و ناراحتی های شکمی با مصرف سرکه سیب با کاهش مقدار آن برطرف می شود. اسیدیته معده به بهبود علائم سوزش سر دل کمک می کند، به همین دلیل به افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می برند توصیه می شود برای بهره مندی از خواص سرکه سیب بعد از غذا یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را بعد از غذا به خصوص غذاهای چرب و سنگین مصرف کنند. معده علائم را کاهش دهید.

متخصصان طب سنتی معتقدند که خواص سرکه سیب با عسل می تواند اسید معده را متعادل کرده و از سوزش سر دل جلوگیری کند. همچنین در مواردی که فرد دچار التهاب مری می شود، خواص سرکه سیب خانگی می تواند به عنوان یک داروی ضد التهاب و تسکین دهنده مری موثر باشد.

فواید سرکه سیب برای پوست

کسانی که با روش های مراقبت از پوست آشنا هستند به خوبی از خواص سرکه سیب بر زیبایی و سلامت پوست آگاهی دارند. واقعیت این است که سرکه سیب ماده ای موثر برای پاکسازی پوست از آلودگی ها و سلول های مرده است و در عین حال منافذ بسته پوست را باز می کند. زیبایی و پیشگیری آکنه همچنین در درمان لک های پوستی و لکه های پوستی تاثیر بسزایی دارد.

فواید سرکه سیب برای بیماران دیابتی

دیابت نوع 2 میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. انسولین نقش مهمی در کاهش قند خون دارد و بدن بیماران دیابتی یا قادر به تولید انسولین نیست و یا بدن آنها در برابر این هورمون مقاومت نشان می دهد.

مطالعات نشان داده است که سرکه سیب حساسیت به انسولین را در افرادی که به آن مقاوم هستند افزایش می دهد و افرادی که در تحقیق در مورد رابطه سرکه سیب و دیابت شرکت کردند حتی پس از مصرف یک وعده غذایی پر کربوهیدرات قند خون پایین تری داشتند. یک چشم را تجربه کردند.

برای کاهش قند خون، می توانید از سرکه سیب به عنوان سس سالاد استفاده کنید. مطالعه دیگری که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که مصرف تنها دو قاشق غذاخوری سرکه سیب می تواند قند خون ناشتا را چهار درصد کاهش دهد و به همین دلیل مصرف سرکه سیب در رژیم غذایی بیماران دیابتی گنجانده شده است.

اگر دیابت نوع 2 دارید، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که سرکه سیب با داروهای شما تداخل ندارد.

خواص سرکه سیب برای کاهش وزن و درمان کبد چرب + عوارض و نحوه مصرف

عوارض جانبی احتمالی سرکه سیب

درد معده: برخی از افراد از سرکه سیب برای سرکوب اشتها و تأخیر در دریافت غذا استفاده می کنند که یک تاکتیک خوب برای کنترل وزن است. با این حال، در برخی موارد، درد شکمی به دلیل مصرف بیش از حد ممکن است رخ دهد.

تاخیر در تخلیه معده: بدن برای عملکردهای مختلف ضروری به مواد مغذی نیاز دارد، به همین دلیل تخلیه به موقع معده برای حفظ سلامتی شما مهم است. سرکه سیب ممکن است تخلیه معده را به تاخیر بیاندازد که از جذب مواد مغذی جلوگیری می کند.

فرسایش مینای دندان: سرکه سیب رقیق نشده نباید با مینای دندان شما تماس پیدا کند، زیرا می تواند منجر به فرسایش مینای دندان شود، بنابراین بهتر است سرکه سیب را رقیق کرده و از طریق نی بنوشید.

سوزش گلو: در مصرف سرکه سیب مراقب باشید زیرا می تواند باعث سوزش گلو شود، اگر سرکه سیب رقیق نشده را قورت دهید، اسید استیک گلو و مری شما را می سوزاند، پس کمی از آن را به یک لیوان آب اضافه کنید و با خیال راحت بنوشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا