سلامت خانواده

بدترین غذاها برای رفلاکس معده را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، رفلاکس اسید از معده به مری بیماری شایعی است که باعث بازگشت اسید از معده به مری می شود. با علائم درد قفسه سینه، تنگی نفس، آروغ ترش و احساس سوزش در قفسه سینه و گلو.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت از آنجایی که ریفلاکس مشکل اسید اضافی در معده است، منطقی است که غذاهایی که می خوریم می توانند علائم را بدتر کنند. برخی از غذاها دارای خواصی هستند که احتمال تحریک تولید اسید را افزایش می دهند، در حالی که برخی دیگر می توانند به حفظ اسید در سطوح بهینه کمک کنند. آیا می خواهید برای رفع رفلاکس درست غذا بخورید؟ در این مطلب بدترین غذاها برای رفلاکس معده را آورده ایم.

غذاهای سرخ شده
غذاهای سرخ شده به تولید اسید کمک می کنند. از آنجایی که غذاهای سرخ شده پر از چربی هستند، هضم آنها بیشتر طول می کشد، به این معنی که معده برای تجزیه آنها باید اسید زیادی مصرف کند. علاوه بر این، غذاهای پرچرب باعث ترشح نمک های صفراوی و هورمونی به نام کوله سیستوکینین در بدن می شود که اسفنکتر تحتانی مری را شل می کند و اجازه می دهد اسید بیشتری وارد مری شود. برای رفلاکس کمتر، از غذاهای سرخ شده مانند مرغ سرخ شده و سیب زمینی سرخ کرده پرهیز کنید.

میوه های خانواده مرکبات
مرکبات سرشار از پتاسیم، ویتامین C و فیبر هستند و برای سلامت کلی عالی هستند. اما بسیار اسیدی هستند و باعث می شوند معده اسید اضافی تولید کند. سعی کنید از مصرف لیمو، لیموترش، پرتقال و گریپ فروت در دوره رفلاکس اجتناب کنید.

شکلات
این آب نبات مورد علاقه برای بسیاری از افراد محرک رفلاکس است. اینطور نیست که شکلات اسیدی باشد. در عوض، حاوی متیل گزانتین است، ترکیبی که می تواند فشار را در اسفنکتر تحتانی مری کاهش دهد. شل کردن این قسمت پایینی مری به این معنی است که اسید آزادی بیشتری برای حرکت به سمت بالا دارد.

نوشیدنی های گازدار
همه ما با نوشیدن نوشابه های گازدار مانند نوشابه یا آب گازدار آروغ زدن داشته ایم. اما اگر از رفلاکس رنج می برید، نوشابه های گازدار می توانند بیشتر از ایجاد نفخ شرم آور انجام دهند. کربناته شدن آنها منجر به نفخ می شود که معده را متسع می کند و به اسفنکتر تحتانی مری فشار وارد می کند. فشار بیشتر می تواند برابر با ترشح اسید بیشتر باشد.

قهوه
در حالی که محتوای بالای کافئین ممکن است شما را خوشحال کند، از نظر تولید اسید نیز سرعت شما را کاهش می دهد. موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی به افراد مبتلا به رفلاکس توصیه می کند که از قهوه و سایر منابع کافئین خودداری کنند. خوشبختانه، این بدان معنا نیست که شما باید به طور کلی نوشیدن الکل را کنار بگذارید. سعی کنید به سمت بدون کافئین بروید.

الکل
الکل یکی دیگر از نوشیدنی های محرک برای بسیاری از افراد مبتلا به رفلاکس است زیرا می تواند اسفنکتر تحتانی مری را نیز شل کند.

غذاهای ادویه دار
چه فلفل قرمز، چه کاری یا سالسا، غذاهای تند احتمالاً شناخته شده ترین محرک های ریفلاکس هستند. در واقع، طبق یک مطالعه در سال 2020، در یک نظرسنجی از 100 بیمار رفلاکس، اقلام تند شایع ترین محرک های غذایی بودند که 62 درصد آنها را به عنوان محرک اصلی خود ذکر کردند. سعی کنید استفاده از ادویه ها را محدود کنید و غذای خود را با طعم های خنثی تری مانند گیاهان تازه تهیه کنید.

میان وعده های فوق العاده فرآوری شده
اخیراً، علم چندین جنبه منفی را برای غذاهای فوق فرآوری شده کشف کرده است – نوعی که حاوی مقادیر زیادی افزودنی های مصنوعی، شیرین کننده ها و رنگ ها هستند. اگرچه هیچ مطالعه ای مستقیماً این غذاها را با رفلاکس مرتبط نکرده است، تحقیقات نشان داده است که رژیم های غذایی سرشار از چربی، نمک و ادویه ها (سه ماده ای که اغلب در غذاهای بسیار فرآوری شده پیدا می کنید) با افزایش خطر رفلاکس مرتبط هستند. .

گوجه فرنگی
غذای سالم دیگری که می تواند تولید اسید را بدتر کند. اسید مالیک و سیتریک موجود در گوجه فرنگی باعث می شود معده اسید بیشتری تولید کند و احتمال رفلاکس را افزایش دهد. علاوه بر گوجه فرنگی تازه، غذاهای حاوی گوجه فرنگی مانند سس کچاپ، کنسرو گوجه فرنگی و سس اسپاگتی همگی می توانند علائم رفلاکس را تشدید کنند.

چای نعنا
چای نعناع فلفلی به عنوان یک کمک کننده گوارشی بعد از غذا شناخته می شود زیرا حاوی ترکیباتی است که به آرامش روده کمک می کند. اما در این مورد، ممکن است آن را کمی بیش از حد خوب انجام دهد. چای نعناع می تواند رفلاکس اسید را تشدید کند زیرا می تواند به اسید اجازه ورود به مری را بدهد. اگر می خواهید بعد از غذا چیزی گرم باشد تا معده تان آرام شود، به جای آن چای بابونه یا زنجبیل را امتحان کنید.

آب میوه
درست مانند مرکبات و گوجه فرنگی که احتمالاً تولید اسید شما را تحریک می کنند، آب آنها نیز همین کار را می کند. آب این میوه ها همان خاصیت تشدید کننده رفلاکس را در شکل کامل خود حفظ می کند.

گوشت های چرب
هر چیزی که چربی بالایی داشته باشد دیر هضم می شود و باعث می شود دستگاه گوارش شما سخت تر کار کند و اسید بیشتری تولید کند. این شامل گوشت های چرب مانند دنده، مرغ با پوست یا گوشت گاو می شود. حذف چربی قابل مشاهده از گوشت قبل از پختن – یا به سادگی انتخاب مرغ بدون پوست، سینه بوقلمون یا فیله – می تواند ناراحتی احتمالی را کاهش دهد.

پیتزا
همانقدر که پیتزا خوشمزه است، با سس گوجه‌فرنگی اسیدی، رویه‌های گوشتی چرب و پوسته شور، می‌تواند تهدیدی سه‌گانه برای رفلاکس باشد.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا