سلامت خانواده

رژیم غذایی کم چرب در کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه موثر است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار، محققان چینی داده های گروهی متشکل از 98000 نفر را که در یک مطالعه سرطان مستقر در ایالات متحده شرکت داشتند، تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که کمترین میزان چربی را در رژیم غذایی خود داشتند، 24 درصد کمتر بود. پایین تر.

این کاهش حتی بارزتر بود، با کاهش 29 درصدی خطر در سیگاری هایی که رژیم غذایی کم چرب داشتند.

این نتایج نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های اشباع شده با ۳۵ درصد افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه به طور کلی و دو برابر خطر ابتلا به سرطان سلول‌های کوچک ریه مرتبط است.

محققان داده های مربوط به سرطان پروستات، ریه، کولورکتال و تخمدان را به عنوان بخشی از این مطالعه مشاهده ای تجزیه و تحلیل کرد.

شرکت کنندگان بین نوامبر 1993 و ژوئیه 2001 انتخاب شدند و داده های سرطان و مرگ و میر در سال 2009 و 2018 جمع آوری شد.

سوابق پزشکی شرکت کنندگان جمع آوری شد بیاورید از جمله اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی آنها که از طریق یک پرسشنامه رژیم غذایی ارائه شده بود که در مورد کالری مصرفی، درشت مغذی ها و مقدار غذایی که آنها از قسمت های مختلف هرم غذایی می خوردند، مانند میوه ها و سبزیجات، گوشت بدون چربی، محصولات لبنی و قندهای افزوده شده سؤال شد.

میانگین سنی شرکت کنندگان در مرحله پیگیری 65 سال بود.

محققان این داده ها را با داده های کل مقایسه می کنند بیاورید در مورد بوده است آزمون در مقایسه با سرطان، مرحله بندی و نوع آن.

نتایج نشان داد که بین رژیم های غذایی کم چرب و خطر ابتلا به سرطان ریه رابطه معکوس وجود دارد.

نویسندگان مطالعه حاضر گفتند که یافته های آنها توسط تحقیقات دیگری پشتیبانی می شود، به طور مشابه نشان می دهد که رژیم های غذایی کم چرب می تواند با خطر کمتر برخی از سرطان های دیگر مرتبط باشد. آنها به مطالعه ای در بریتانیا اشاره می کنند که نشان می دهد رژیم های غذایی سرشار از گوشت قرمز و فرآوری شده با سرطان ریه مرتبط است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا