بهداشت و درمان

استاتین ها برای افراد بالای ۷۵ سال هم موثرند

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، یک مطالعه جدید نشان داده است که به نظر می رسد استاتین ها در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و مرگ در سالمندان موثر هستند.

دستورالعمل‌های بالینی استفاده از استاتین‌ها را برای کاهش پروفایل لیپیدی و پیشگیری از بیماری قلبی توصیه می‌کنند، با این حال، اکثر آزمایش‌های بالینی که استاتین‌ها را ارزیابی می‌کنند، افراد 75 سال و بالاتر را شامل نمی‌شوند.

این گزارش نشان می دهد که استاتین ها، یک داروی کاهش دهنده چربی، ممکن است به طور ایمن و موثر به کاهش خطر بیماری قلبی و مرگ در بزرگسالان 76 سال و بالاتر کمک کند.

چنگ هان چن، متخصص قلب و عروق در کالیفرنیا گفت: «این یافته‌ها به طور بالقوه بی‌میلی بسیاری از پزشکان را برای شروع درمان با استاتین در بیماران بالای 75 سال کاهش می‌دهد و حتی ممکن است منجر به تغییر در روش درمان شود.» مرکز. بیماران مسن.”

برای درک بهتر مصرف استاتین در افراد مسن، محققان سوابق سلامتی افراد بالای 60 سال را که قبلاً بیماری قلبی تشخیص داده نشده بود، اما نشانه هایی برای شروع مصرف استاتین داشتند، بررسی کردند.

شرکت کنندگان به سه گروه افراد بین 60 تا 74 سال، 75 تا 84 سال و 85 سال به بالا تقسیم شدند.

تیم تحقیقاتی کسانی که استاتین مصرف می کردند و کسانی که مصرف نمی کردند را شناسایی کردند.

آنها همچنین ردیابی کردند که چه کسی یک رویداد قلبی بزرگ مانند سکته، نارسایی قلبی یا انفارکتوس میوکارد را تجربه کرده است، چه کسی فوت کرده است، و چه کسی یک رویداد نامطلوب مانند اختلال عملکرد کبد یا میوپاتی را تجربه کرده است.

تمام گروه های سنی از استاتین ها بهره مند شدند.

حتی در مسن ترین گروه، سن 85 سال و بالاتر، استفاده از استاتین با بروز کمتر بیماری قلبی و مرگ و میر به هر علت مرتبط بود.

علاوه بر این، به نظر نمی رسد استاتین ها خطر عوارض جانبی را در افراد مسن افزایش دهند.

این یافته ها نشان می دهد که پس از مصرف استاتین ها هنوز مزایای قلبی عروقی در بیماران بالای 75 سال وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا