سلامت خانواده

با مصرف این 8 نوشیدنی، چربی های شکم را آب کنید

به گزارش خبرآنلاین، در چند دهه گذشته، محتوای کالری نوشیدنی ها به طور پیوسته افزایش یافته است. تحقیقات نشان می دهد که نوشابه ها بیش از 20 درصد کالری روزانه ما (بیش از 400 کالری) و تقریباً نیمی از کل قند مصرفی ما را تشکیل می دهند. باید توجه داشته باشید که نوشیدنی های پرکالری و به طور کلی کالری های مایع به راحتی به صورت چربی در بدن ذخیره می شوند و احتمال بزرگ شدن بیش از حد شکم را افزایش می دهند. علاوه بر این، خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی، اختلالات متابولیک و مرگ زودرس را افزایش می دهند.

در این مقاله با نوشیدنی هایی آشنا می شوید که کیفیت غذایی رژیم غذایی شما را بهبود می بخشد و به کاهش چربی شکم کمک می کند. همه این نوشیدنی ها حاوی مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال هستند که به افزایش متابولیسم، کاهش گرسنگی، تاثیر بر هورمون های مرتبط با چاقی و بسیاری از اقدامات دیگر برای کمک به کاهش وزن کمک می کنند.

1) آب

آب باید انتخاب اصلی شما در بین تمام نوشیدنی ها باشد تا به کاهش وزن کمک کند. زیرا این نوشیدنی بدون کالری است و وزن شما را افزایش نمی دهد. یک راه هوشمندانه این است که در ابتدای وعده های غذایی مقداری آب بنوشید تا بدون مصرف کالری معده شما تا حدودی پر شود و اشتهای کمتری برای وعده غذایی اصلی داشته باشید. مطالعه‌ای که در مجله Obesity منتشر شد نشان داد که در میان 48 فرد میانسال و مسن‌تر دارای اضافه وزن، کسانی که قبل از هر وعده غذایی حدود دو لیوان آب می‌نوشیدند طی 12 هفته حدود 2 پوند وزن کم کردند.

2) چای سبز

چای سبز اغلب به عنوان سالم ترین نوع چای شناخته می شود و هزاران مطالعه فواید سلامتی آن را تایید می کنند. ترکیب فلاونول و کافئین موجود در چای سبز می تواند به افزایش متابولیسم، افزایش چربی سوزی و حفظ عضلات بدن در حین کاهش وزن کمک کند.

3) چای سیاه

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سیاه به کاهش وزن کمک می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله Food & Function نشان داد که در بین 111 شرکت‌کننده بزرگسال، کسانی که به مدت 3 ماه روزی سه فنجان چای می‌نوشیدند، کاهش قابل توجهی در وزن و سایز دور کمر داشتند. محققان بر این باورند که چای سیاه متابولیسم چربی را افزایش می دهد و حتی می تواند میکروبیوم روده را برای کاهش وزن بهبود بخشد.

4) قهوه

قهوه یک نوشیدنی سالم است که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان های مفید و سایر ترکیبات گیاهی مفید است. شواهدی وجود دارد که قهوه سیاه یا قهوه با شیر کم چرب و بدون شیرین کننده اضافه می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند. محققان بر این باورند که کافئین و کاتچین موجود در قهوه تاثیر مثبتی بر متابولیسم بدن حتی در زمان استراحت دارند.

5) سرکه سیب

طبق مطالعات، مصرف روزانه سرکه سیب یک راه مفید برای کاهش وزن و حفظ سطح طبیعی قند خون است. برای بهترین نتیجه، سعی کنید قبل از غذا 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب یا سایر نوشیدنی های بدون کالری مخلوط کنید.

6) آبلیمو

شواهد نشان می دهد که مکمل هسپریدین (فلاونوئید اصلی در لیمو) عامل اصلی کاهش چربی است. سعی کنید روزانه چند قطره آب لیموی تازه را به لیوان آب خود اضافه کنید و آن را بنوشید تا تاثیر مثبت آن را در کاهش وزن مشاهده کنید. ترکیب آب و لیمو سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به چربی سوزی کمک می کند.

7) آب سبزیجات

نوشیدن آب سبزیجات یک راه عالی برای کاهش وزن و در عین حال افزودن مواد مغذی مفید به رژیم غذایی شما است. ترجیحاً تکه‌های سبزیجات یا پالپ را همراه با نوشیدنی میل کنید زیرا حاوی فیبر است و به کند کردن روند هضم کمک می‌کند تا سطح قند خون را ثابت نگه دارد و گرسنگی را کاهش دهد.

8) شیر

شیر بدون چربی حاوی مقدار زیادی ویتامین، پروتئین و مواد معدنی است. مصرف شیر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم کالری می تواند منجر به کاهش چربی و همچنین حفظ توده عضلانی شود. پروتئین باکیفیت موجود در شیر به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید. برای کنترل کالری و چربی اشباع شده، شیر بدون چربی یا 1 درصد را انتخاب کنید.

منبع: eatthis

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا