سلامت خانواده

هشدار وزارت بهداشت به پزشکان عمومی: تیغ زیبایی را زمین بگذارید/عکس

به گزارش خبرآنلاین، «60 بار فیزیوتراپی رفتم! چشمانم گشاد شد و چون افسرده شدم مجبور شدم به روانپزشک مراجعه کنم.» «پوست صورتم سوخته بود و هر چقدر تلاش کردم نشد. درمان شده» این سخنان عده ای است که به یکی از پزشکان عمومی مراجعه کرده اند که خود را متخصص زیبایی معرفی کرده است، افزایش حضور پزشکان عمومی و پیراپزشکی در امور زیبایی باعث شد تا دو روز پیش وزارت بهداشت اعلام کند که مجوزی ندارد. برای پزشکان عمومی جهت انجام جراحی های زیبایی یا عمل های زیبایی با استفاده از دستگاه لیزر صادر شده است.

فارس در خبری نوشت: چند ماه پیش بود که خبر مرگ زن جوان زیر چاقوی جراحی زیبایی در رسانه ها منتشر شد. خانم 43 ساله ای برای انجام لیپوساکشن به بیمارستان مراجعه و پس از معاینات برای انجام عمل زیبایی به اتاق عمل اعزام شد و متاسفانه در حین انجام عمل فوت کرد. پس از گذشت حدود یک ماه از این اتفاق، جراحی های زیبایی و مرگ متخصصان زیبایی دوباره خبرساز شد. شد! طی سه حادثه جداگانه در پایتخت، سه زن جوان که تحت عمل جراحی لاغری و زیبایی قرار گرفته بودند جان باختند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: هرگونه اقدام پزشکان عمومی و متخصص باید بر اساس برنامه آموزشی مصوب آنها اعمال شود و فصلی تحت عنوان جراحی زیبایی در برنامه آموزشی پزشکی عمومی وجود ندارد. و هرگونه تغییر در برنامه آموزشی نیازمند برنامه ریزی و تصمیم گیری است. در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی است.

گرایش به جراحی های زیبایی با توجه به استانداردهای القا شده توسط رسانه ها یک مشکل جهانی است، مجله “جراحی پلاستیک و ترمیمی” نوشت در آمریکا به طور متوسط ​​از هر 50000 نفری که تحت عمل جراحی زیبایی قرار می گیرند، یک نفر در عرض چند روز جان خود را از دست می دهد. بعد از؛ یعنی بیش از 400 آمریکایی در سال. بر اساس اعلام انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران از هر 100 بیمار 30 نفر نیاز به جراحی دارند و 30 نفر دیگر نیازی به جراحی ندارند اما به دلیل مشکلات چشمی و چشمی نیاز به جراحی بینی دارند. . هستند، 40 درصد باقی مانده کسانی هستند که نمی توانند عمل کنند. 15 تا 20 درصد مراجعان مرد هستند.

ابراهیم نوری کارشناس پزشکی خانواده می گوید: کمیسیون ملی تعیین صلاحیت حرفه ای پزشکان عمومی به طور رسمی اعلام کرده است که پس از تکمیل، انجام خدمات پوستی و زیبایی از جمله تزریق بوتاکس، فیلر، لیزر و اپیلاتور و کاشت مو برای پزشکان عمومی مجاز است. دوره های آموزشی. موارد تایید شده اما با گذشت نزدیک به دو سال از تایید هنوز از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغ نشده است. سید نجات حسینی، نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، می گوید: جراحان زیبایی تنها کسانی هستند که به صورت قانونی می توانند انواع جراحی های زیبایی را انجام دهند. چون این آموزش ها را در دوره سه ساله دیده اند. برخی از افراد غیرمتخصص مانند تکنسین ها و آرایشگران، عمل های زیبایی را با قیمت پایین انجام می دهند و چون آموزش های لازم را ندیده اند، بیمار دچار عوارض شدید مختلفی می شود و حتی در مواردی بیمار فوت می کند.

5016884.jpg

مدیرکل امور کمیسیون های سازمان پزشکی قانونی کشور، بابک سلحشور می گوید: در برخی موارد خدمات تخصصی پزشکی و زیبایی توسط افراد غیرمتخصص، پرستار، تکنسین های فاقد صلاحیت و… ارائه می شود و منجر به آسیب و آسیب می شود. سهل انگاری و وزارت بهداشت باید حدود صلاحیت های حرفه ای را تعیین کند. پزشکان را دقیقاً شناسایی کنید تا از میزان خدمات غیرمتخصص کاسته شود و رسیدگی به شکایات و قضاوت در این مورد نیز با دقت بیشتری انجام شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا