سلامت خانواده

فوری؛ ارتش رژیم صهیونیستی مدعی کنترل محور فیلادلفیا شد

گزارش کردن اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: ارتش اسرائیل کنترل کامل محور فیلادلفیا را به دست گرفته است.

به گزارش الجزیره، وی گفت: نیروهای ما در یک محیط پیچیده عمل می کنند و هزینه های زیادی متحمل می شویم.

هاگری در ادامه مدعی کشف چندین تونل متعلق به جنبش حماس در محور فیلادلفیا شد و افزود: حماس زیرساخت های نظامی را در محور فیلادلفیا ایجاد کرده است. ما اطلاعات مربوط به تونل ها را به مصری ها منتقل خواهیم کرد، اما نمی توانیم با اطمینان بگوییم که تمام تونل هایی که کشف می کنیم به مصر خواهند رسید.

در همین رابطه شبکه خبری «القاهره» به نقل از یک مقام بلندپایه مصری گزارش داد: آنچه رسانه های اسرائیلی درباره وجود تونل در مرز مصر و غزه منتشر کرده اند صحت ندارد.

این مقام مصری گفت: دروغ هایی که تل آویو تبلیغ می کند، بزرگی بحران کابینه اسرائیل را نشان می دهد.

وی ادامه داد: تلاش اسرائیل برای دروغگویی ادامه دارد و هدف آن سرپوش گذاشتن بر شکست نظامی خود است.

پیشتر منابع آگاه مصری فاش کرده بودند که دولت قاهره با ارسال پیامی به کابینه رژیم صهیونیستی نسبت به حمله ارتش این رژیم به گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا اعتراض کرده است.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی مصر از شکل گیری موج مهاجرت اجباری به خاک این کشور تشدید شده است.

مصر بارها به رژیم صهیونیستی درباره عواقب و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

رژیم اشغالگر پس از اشغال گذرگاه مرزی رفح در روز سه شنبه 28 اردیبهشت و توقف کمک رسانی به نوار غزه، قصد دارد به جنگ نسل کشی، قحطی و محاصره فلسطینیان در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی نوار غزه را که کمک ها از طریق آن وارد این نوار می شد، بست. اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به خصوص به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای انهدام گردان های حماس حمله زمینی به رفح را آغاز کرد اما امروز با وجود گذشت بیش از 20 روز از ورود به این منطقه در جنوبی ترین نقطه نوار غزه، به جایی نرسیده و تنها نتیجه آن سنگین است. تلفات در نتیجه عملیات مقاومت و کشته شدن چند اسیر صهیونیست نتیجه حملات هوایی در رفح بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا