سلامت خانواده

جنایات رژیم صهیونیستی مغایر با اهداف سازمان های بین المللی است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی در نشست بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی در سرزمین های اشغالی فلسطین ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در فلسطین، این جنایات را مغایر با اهداف و اصول سازمان های بین المللی دانست. . بین المللی و در بین سازمان بهداشت جهانی.

وی در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت در ژنو از تلاش های مستمر مجمع جهانی بهداشت و مدیرکل سازمان جهانی بهداشت برای بهبود شرایط بهداشتی فلسطین قدردانی کرد و تاکید کرد: گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی در ممکن است سال 2024 نشان داد که وضعیت بهداشتی وخیم کنونی در غزه مورد توجه قرار نمی گیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نظام سلامت در فلسطین اشغالی زیر آتش است و همه ابعاد زندگی و سلامت مردم مظلوم این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، با انتقاد از عملیات نظامی رژیم جعلی و آپارتاید صهیونیستی، این اقدامات را فجیع خواند. نقض قوانین بین بین المللی و حقوق بشر را می دانست.

عین اللهی تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل کشی، نوزاد کشی، پاکسازی قومی و آوارگی اجباری است و نشان از مهجوریت مطلق این رژیم جعلی در ارتکاب جنایت دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به شکست جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت در پایان دادن به اشغال غیرقانونی و وحشیانه گری سلام رژیم تحمیلی بر مردم فلسطین یادآور شد: ما در مرحله ای از تاریخ هستیم که همچنان به زندگی مردم مظلوم و بی گناه پایان داده می شود. سکوت و عدم اقدام عملی جامعه بین المللیچراغ سبزی برای ادامه این جنایات است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط وخیم بهداشتی مردم بی دفاع غزه، ارتقای نظام سلامت بدون کمک های فوری بین المللی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: ادامه وضعیت موجود آسیب پذیری مردم آن منطقه را افزایش می دهد. متاسفانه راه امداد رسانی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مسدود شده و گروه های آسیب پذیر اعم از بیماران، کودکان، زنان و معلولان در معرض خطر شدید قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: جامعه بین بین المللی اقدامات حمایتی مشخص برای رفع نیازهای اساسی و ضروری جمعیت آسیب دیده غزه و فلسطین، ارائه کمک های لازم برای کاهش رنج مردم این کشور و همچنین زمینه سازی برای پایان دادن به بحران در دستور کار قرار گیرد. قتل عام.

عین اللهی تخریب و آسیب های گسترده به زیرساخت های سیستم بهداشتی غزه از جمله بیمارستان ها، درمانگاه ها، آمبولانس ها، امکانات آموزشی و سیستم آب و فاضلاب را موجب کاهش دسترسی به خدمات اولیه بهداشتی و درمانی دانست و گفت: شرایط فعلی وضعیت غزه و فلسطین نگران کننده است و تهاجم وحشیانه و خلاف شرع و عرف و انسانیت صهیونیست ها به مراکز درمانی و نیروهای بهداشتی آن منطقه، اوضاع بحرانی را تشدید می کند.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشر که همگی مغایر با اهداف و اصول سازمان جهانی بهداشت است باید صریحا محکوم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا